Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Hei, Jeg har en sønn som begynte i barnehagen forrige mandag. Den første uken med tilvenning gikk overraskende bra. Litt gråt når vi gikk fra han, men han kom fort inn i lek med de andre barna og koste seg masse. Da vi kom tilbake for å hente, var han blid og fornøyd, og vi trodde at dette kom til å gå helt strålende. MEN; Fredag, mandag og i dag har vi fått rapport fra barnehagen om at han har grått, sutret og vært mye lei seg. Han nekter å spise, og er virker tydelig utilpass og utrygg på situasjonen. Dette gjør selvfølgelig veldig vondt for oss foreldre. Jeg var innstilt på mye gråt ved avskjed, men hadde håpet og regnet med at dette skulle gå fort over og at han skulle trives raskt. I stedet er det blitt omvendt – lite gråt ved avskjed, men masse gråt og mye lei seg i løpet av dagen. Er det andre som har lignende erfaringer, og som kan si noe om hvordan dette har løst seg?
H&M pluss tre små Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Hei! Vi opplevde noe av det samme faktisk. Den første uken gikk strålende og han gikk rett inn til de voksne og andre barne og koste seg masse. Men den andre uken endret det seg. For det første ville han ikke at vi skulle gå. Han hadde visst akseptert det etter noen minutter, men etter hvert ble han utilpass og sutrete. I vårt tilfelle viste det seg at det var starten på forkjølelse, hoste og feber. Kom litt gradvis. Det var også tenner (jeksler) som plaget han og da sier de visst at de blir ekstra grinete for da vil de helst ha mor eller far rundt seg. Vi hadde han hjemme et par dager til han var fin igjen og etter det har det gått bra. Dvs han liker ikke at vi går, men med en gang vi er borte så er han fornøyd. Vet ikke om dette gjelder for dere, men skulle tro at det var noe ekstra som plaget dem siden min og din var fornøyde første uken. Tror jo at hvis de er redd for noen av de voksne at det kom frem i første uken. Men barn er jo forskjellige.Håper uansett at det går seg til for deg og den lille. Mange klemmer:)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Hei:) Det er ganske normalt at barna det går bra med i starten,får en raksjon litt etter på. Det går plutselig opp for barnet at her skal jeg faktisk være,og ikke sammen med mamma og pappa. Men det er en periode og de aller fleste går det kjempe fint med etter hvert.. har et eksempel fra der jeg jobber. var ei som brukte laaang tid på å tilpasse seg barnehagen, var lei seg i 3 mnd nesten,stakar..men nå er hun den barnehage jenta!!! Det går seg til etterhvert som barnet blir trygg på omgivelsene og de voksne..Veit det er utrolig vondt for foreldrene,men personalet gjør så godt de kan for å få barent til å trives,og pluselig så går det over,bare vent å se:) barnet mitt har også begynnt i barnehage nå,og det går strålende,men jeg har i bakhodet at han også kan få en reaksjon,håper ikke det da men. han spiser dårlig om dagen,det kan jo også være en form for reaskjon..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå