søte lille:) Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Dette er sikkert ett veldig dumt spørsmål....men er poenget med bleiekake at man skal putte på forskjellige ting til babyen som feks kremer,salver smukker ,bamser erc...???Skjøøner ikke helt poenget med disse kakene enda..Hvordan er det dette fungere??Og er det greit å bare ha en bleiekake som man putter masse ting på og be gjenstene ta med en liten gave til baby?Skal invitere på middag (vi er bare 5 stk),men så kom jeg på at hun ene (som er en av mine bete venner)har term om en uke..Ingen av oss er så veldig "amrikanske"av oss å feirer slike dager ,men tenkte det kunne vært litt hyggelig å oversake henne med noen småting....
Gjest Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Jeg trodde det var unødvendig å måtte be gjestene ta med en gave til baby dersom man inviterte til babyshower. Er ikke det en selvfølge å ta det med uansett til et slikt arrangement? Eller inviterer du med eldre personer/personer som aldri har hørt om babyshower før?
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 poenget med bleiekake er at det blir i mange tilfeller benyttet som en gave til mor og barn. selv ga jeg en til mitt søskenbarn nylig etter at hun fikk jenta si. hun ble kjempe gla men i amerika er det også vanlig at vertinnen lager en å bruker den som en "center pice" (bord dekorasjon) kan jo i ditt tilfelle være kjempe fint å dekke bordet med gjerne rosa ell blått (avhenger om du vet kjønn da ) du kan også bruke nøytrale farger hvis ikke å la dette gå igjen i kaken. jeg hadde følgende på kaken jeg lagde; 1stk badehåndkle 1 stk helseteppe 1stk salve 3stk gulpekluter 2stk smokker 1stk dr.browns flasker 1stk såpe til babyen 1 pakke midi bleier. 6 vaksekluter
søte lille:) Skrevet 8. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2009 Det var ikke ment for å være en babyshower!
Gjest Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 Jeg hadde laget muffins jeg og heller laget en fin glasur på de og pyntet de. Gjerne i rosa eller blått alt ettersom hva venninnen din har i magen. Det trenger jo ikke være mere styr enn det. Da får du en litt temabasert dessert som kan bli litt babyshower uten at det tar helt av "the amercan way". Vet ikke hvor du bor, men det finnes endel butikker i Bergen ihvertfall som fører fine muffinsformer og masse gøye strø som du kan ha på glasuren. Dagligvarebutikkene har begynt å føre endel typer strø også. Håper du finner ut av det "søte lille".
Gjest Skrevet 8. september 2009 #6 Skrevet 8. september 2009 Glemte å si noe om smågavene du snakker om. Det er jo ikke noe i veien for at du snakker med de andre som kommer på middag om de synes det er fint om dere alle ordner til med litt gaver og slikt til henne da. Det er jo bare å bli enig om et pristak også finner alle noe til babyen hver seg. Så kan dere kanskje legge de i en kurv og ha en pakkelek eller noe. Eller bare overrekke gavene når desserten kommer på bordet. Masse muligheter her osm ikke krever så veldig mye forberedelser eller planlegging.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå