Venja Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Her er det ca 11 timer om natta og ca 2 timer på dag fordelt på to lurer. Totalt ca 13 timer, lite?
Lemonia Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Her sover han ca 13 timer om natten, og 2-3 om dagen. Altså 15-16 timer til sammen. Syntes det virket litt mye, i allefall sammenlignet med barselgruppen, men helsesøster sa at det var ikke min gutt som sov for mye, det var de andre som sov for lite. Veldig mange får visstnok for lite søvn, men selvsagt, hvor mye de trenger vil jo variere litt. Hvis barnet ditt er fornøyd gjennom hele dagen vil jeg tro at han/hun får akkurat passe.
Venja Skrevet 8. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2009 Det er nettopp det han ikke er.... er en sutring uten like, men sove mer, neida...
mei&mi + marcus :) Skrevet 8. september 2009 #4 Skrevet 8. september 2009 Her sover han 4-5 timer sammenhengende fra jeg legger han til klokken er ca 12 om natten. Etter det våkner han flere ganger gjennom hele natten. Klar for dagen som oftest halv 7. Sovner igjen ca.halv 9,sover 30-45 min.Sover igjen i 11 tiden, våkner etter 30 min, noen ganger sover han en time..veldig sjelden, men det hender.. Siste lur i 2-3 tiden,sover 30 min. Så 12-13 timer søvn sånn ca... Han har ikke tid til å sove med andre ord! Mye som ska utforskes..
Lemonia Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 Ja, det er jo et dilemma. De trenger tydelig mer søvn, og blir grinete av mangelen på det, men er ikke villige til å sove mer. Jeg har dessverre ikke så mange gode råd her. Går det for lang tid mellom duppene om dagen? Når han våkner etter en dupp, hjelper det om du venter litt med å hente ham og ser om han sovner igjen? Gutten vår har en lang dupp og en litt kortere i løpet av dagen. På den første duppen kan han godt våkne etter en times tid, men jeg vet at hvis jeg overser ham (han skriker ikke, bare lager lyder) så sovner han relativt raskt og kan sove en hel time til, så han trenger det tydeligvis.
Nagilimia Skrevet 8. september 2009 #6 Skrevet 8. september 2009 Her det ca. 11 timer om nattan og fra 30min - 3timer om dagen. Ser han trenger 14 timer søvn, men sjelden vi får det til. Nå prøver jeg å roe ned på fanget før vi sover, setter på en cd som jeg synger til. Det funker kansje innimellom. Han er i hvertfall ikke så gira når han skal sove, og sovner fortere.
Maya_1 Skrevet 9. september 2009 #7 Skrevet 9. september 2009 Vår sover circa 11-12 timer om natten, og 3x1,5 time på dagen (Litt mindre akkuratt nå, hun tuller litt med søvnen om dagen. Kan virke som hun holder på å fase ned til 2 lurer om dagen). Det blir uansett rundt 15 timer det, men hun har jo alltid sovet litt mer enngjennomsnittet
Gjest yrild Skrevet 9. september 2009 #8 Skrevet 9. september 2009 Lille stump har aldri sovet mye, men alltid vært blid. Sover ca 12 timer om natten og to lurer på 25-45 minutter. altså ca 13 timer i døgnet.
Gjest Skrevet 9. september 2009 #9 Skrevet 9. september 2009 Snuppa mi sover mellom 12 og 14 timer i døgnet, men somregel noe midt i mellom der
Gobbi Skrevet 9. september 2009 #10 Skrevet 9. september 2009 Vårt barn 9,5 mnd sover 11 timer om natta og 30 min x 2 på dagtid. Dvs. 12 timer totalt. På dagtid soves det kun på trilletur!
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 9. september 2009 #11 Skrevet 9. september 2009 12 timer om natta og 3+2 timer på dagen
Gjest Skrevet 9. september 2009 #12 Skrevet 9. september 2009 11-12 timer om natta, og 1-3 timer om dagen. Oftest 2*30 minutter, noen ganger mer... Virker som om hun regulerer det veldig fint selv:) Og sover egentlig hvorsomhelst om dagen... i seng, vogn og bæremeis:)
Mjølkekua Skrevet 10. september 2009 #13 Skrevet 10. september 2009 11 timer på natten og ca 1 lur a 1,5 time og 1 lur a 1 time. I det siste veldig urolig på natten. Litt tull med sovingen for tiden - vil gjerne sove mer på dagtid og veldig urolig på natten:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå