Gå til innhold

når er det normalt å kjenne liv...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg er 20 uker på vei i graviditeten med min første, og lurer på når sånn ca det er normalt og kjenne jevnlig liv? hittils har jeg kjent mest sånn kiling på innsiden av magen. og tror jeg har kjent et lite dunk, men er litt i tvil... er det noen som vet noen metoder eller måter man kan ligge eller kjenne lettere etter liv på?? bortsett fra det, så gleder jeg meg utrolig mye til å bli mamma for første gang. :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heii ! Jeg er 16 uker idag og har kjent slik som du sier..Kjenner mest om kvelden når jeg har lagt meg og slapper helt av.. Jeg var også i tvil om det dunket..=) er mener jeg.. på terminkalkulatoren på babyverden står der at jeg skal kjenne liv fra 22 september, da er jeg 18 uker.. søsteren min sa at når det skjer, det første ordentlige sparket så er du ikke i tvil..=) Mer vet ikke jeg.. tror det varierer når man kjenner noe.. her inne på uke for uke så står det jo under 16 uker at man kan kjenne bevegelse utenpå magen !! det må da vere feil......?

Skrevet

Jeg var i 18 uker på vei da jeg kjente spark for første gang. :) Og da var det ingen tvil om at det var spark jeg kjente. Kjentes kjempe godt og var en helt utrolig opplevelse!

Skrevet

Som alt annet når det gjelder graviditet så er spennet for hva som er normalt veldig vidt. Jeg tror det er like normalt å ikke kjenne noe før i uke 20-21, som at man kjenner noe allerede i 15-16

Det er i alle fall en herlig oppdagelse når det skjer :)

Skrevet

Det er så forskjellig når man kjenner liv. Ingen svangerskap er like heller. Som regel kjenner man liv senere første gangen enn andre gangen. Og når man først kjenner spark og bevegelser, så behøver de ikke å være regelmessige. Det er ikke før et stykke uti 2. trimester at man skal kjenne liv hver dag, rundt uke 28(?????) eller noe. Når de fleste er rundt uke 20, så har de kjent en eller annen bevegelse. Men det er ikke unormalt at man ikek har kjent det enda, da er det bare "rett rundt hjørnet". Det har også noe med hvordan babyen ligger i magen, og hvor morkaka ligger. Liger den foran, kan den dempe bevegelsene så de ikke kjennes så lett utenpå. Eller babyen kan ligge og sparke innover, da kjennes det ikke så lett.

Skrevet

Jeg er førstegangs og 16+3 og har kjent liv i rundt en ukes tid :)

Først føltes det som luftbobler, men nå kjennes det mer ut som sånne små "dunk" på innsiden av magen.. :) Kjenner det hver dag ganske ofte og spesielt på ettermiddag/kveldstid :)

Herlig :) Gleder meg til å kjenne ordentlige spark :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...