Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Jeg brøt med min tidligere venninnegjeng i februar i år pga av stygge svik fra dems side og en enorm krangel. Igjen sitter jeg uten en venninnegjeng, og uten noen nære venninner. Jeg har alltid vært en god venn for de rundt meg, men i fjor flyttet jeg og samboeren ut av byen (er ikke mer enn to mil utenfor da, men for noen byfolk er de tikke mulig å ta en regionbuss for å besøke venner) og etter da har jeg ikke sett mye til de andre vennene mine heller. Jeg er student og tar bare sånne store fag (altså ingen klassefølelse) og blir ikke kjent med noen på studiet mitt. Jeg jobber ikke ved siden av, og i den grad jeg er ute og fester er det med gamle venner som jeg bare treffer på fest (jeg har dårlig økonomi og kan ikke gå ut hele tiden, mens disse vennene bare møtes når det er fest). Så nå savner jeg jentevenner. Venninnekvelder, kino, kafebesøk, hva som helst.. Jeg føler meg ensom og alene, selv om jeg har verdens beste kjæreste som jeg trives godt med, blir det litt stille i lengden (er ikke alt man diskuterer med han som man gjerne tar med jentene). Så da lurer jeg, hvordan i all vide verden blir man egentlig kjent med folk? Denne vennegjengen jeg brøt med har jeg kjent i mange år, og nå husker jeg egentlig ikke hvordan vi alle kom sammen.. Noen tips?
Gjest sug lut Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Fritidsinteresser? Idrettslag, kor, kurs, hund? Åpen bhg om du har barn, bli-kjent-arrangement på studiesteder, fadderordning?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Melde deg på et kurs i noe typisk kvinneting? Strikking, matlaging? Eller bli medlem av en frivillig organisasjon, det er en flott måte å få nye nettverk på.
The Bad Gal Skrevet 8. september 2009 #4 Skrevet 8. september 2009 Tja, siden du er her har du kanskje barn, er gravid eller planlegger/håper å bli det? Mange blir kjent med andre jenter her inne, enten via skravling her, på msn/facebook eller at de avtaler å møtes på treff for gravide/småbarnsmødre i samme område...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 Jeg har ikke barn, er her inne mest fordi det var mye interessant å lese i anonymforum og bryllupsforum (siden jeg skal gifte meg neste år), planlegger å bli gravid etter det, men var mye å lese likevel. Jeg trener tre ganger i uka, og helgene våre går som oftest bort i hytteturer med familie, bursdager o.l. er utrolig hvor mye tid som går til det, har ikke hatt hjemmehelg på snart to måneder. Derfor har jeg liksom ikke all verdens tid til å melde meg på noe, prøvde meg på korps, men kom aldri inn i miljøet (de var en sammensveiset gjeng), og der jeg bor nå er det ingen kor for min aldersgruppe. Kanskje jeg bare får vente til jeg får barn eller mine andre gamle venner får seg faste forhold og andre prioriteringer.. Er bare litt ensomt HI
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #6 Skrevet 8. september 2009 Synd å si det, vent til du får barn.. Da har man plutselig en grunn til å komme i snakk med folk på nettet, og møte dem. Har blitt kjent med andre med små barn her og på nettby, som jeg sannsynligvis aldri hadde blitt kjent med dersom vi ikke hadde hatt det til felles at vi har barn. Selv om vi faktisk har funnet tonen skikkelig og har mye til felles. Utover det har jeg funnet mine andre venner på studiet og på jobben. Eneste arenaene jeg faktisk har blitt kjent med noen som har blitt mine venner, i voksen alder. Dersom man oppsøker folk på trening o.l. kan man lett virke litt småpsyko, dessverre.. Røyking er en icebreaker, da.. Fryktelig usunt, men alle mine venner fra skolen har jeg fått gjennom røyken. Begynn å bli med røykerne ut for å "trekke luft". Lettere å komme i snakk når man separerer seg fra den store gruppen..
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #7 Skrevet 8. september 2009 Sant nok, jeg røyka før og da snakket jeg jo alltid med noen.. men nå har jeg liksom sluttet, og blir litt vanskelig å bli med ut uten å sprekke hehe.. nei jeg får vel bare begynne å "kalve" (som min kjære kaller det ). Ett år til vi gifter oss, kan jo få barn etter det HI
VåreSøteSmå Skrevet 8. september 2009 #9 Skrevet 8. september 2009 Kom borti anonym knappen,Er meg over her:o)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #10 Skrevet 8. september 2009 har du naboer,innviter alle på besøk;) prøv å ta kontakt med noen på studiet selv om det er vanskelig:) meld deg inn i en klubb, idrett?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #11 Skrevet 8. september 2009 Jeg og er nysgjerrig på alder og bosted til HI. Bor du i nærheten kunne jo vi kanskje ha møttes??
Ireyna Skrevet 8. september 2009 #12 Skrevet 8. september 2009 Jeg bor i Klæbu kommune rett utenfor Trondheim og 24 år. Har tilgang på bil og er ikke redd for kollektivtrafikk, så har ingen problemer med å bevege meg inn mot byen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå