Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Jeg brøt med min tidligere venninnegjeng i februar i år pga av stygge svik fra dems side og en enorm krangel. Igjen sitter jeg uten en venninnegjeng, og uten noen nære venninner. Jeg har alltid vært en god venn for de rundt meg, men i fjor flyttet jeg og samboeren ut av byen (er ikke mer enn to mil utenfor da, men for noen byfolk er de tikke mulig å ta en regionbuss for å besøke venner) og etter da har jeg ikke sett mye til de andre vennene mine heller. Jeg er student og tar bare sånne store fag (altså ingen klassefølelse) og blir ikke kjent med noen på studiet mitt. Jeg jobber ikke ved siden av, og i den grad jeg er ute og fester er det med gamle venner som jeg bare treffer på fest (jeg har dårlig økonomi og kan ikke gå ut hele tiden, mens disse vennene bare møtes når det er fest). Så nå savner jeg jentevenner. Venninnekvelder, kino, kafebesøk, hva som helst.. Jeg føler meg ensom og alene, selv om jeg har verdens beste kjæreste som jeg trives godt med, blir det litt stille i lengden (er ikke alt man diskuterer med han som man gjerne tar med jentene). Så da lurer jeg, hvordan i all vide verden blir man egentlig kjent med folk? Denne vennegjengen jeg brøt med har jeg kjent i mange år, og nå husker jeg egentlig ikke hvordan vi alle kom sammen.. Noen tips?
Gjest sug lut Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Fritidsinteresser? Idrettslag, kor, kurs, hund? Åpen bhg om du har barn, bli-kjent-arrangement på studiesteder, fadderordning?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Melde deg på et kurs i noe typisk kvinneting? Strikking, matlaging? Eller bli medlem av en frivillig organisasjon, det er en flott måte å få nye nettverk på.