Agehya Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Jeg og jentene pleier å gå på bilblioteket, men hver gang skjer det samme. Jeg blir på en måte helt overveldet og aner ikke hvor jeg skal begynne. Spesielt gjelder dette 6- åringen som nå leser (dvs. jeg) lengre bøker. Derfor lurte jeg på om noen der ute har noen anbefalinger. Gjerne utover de "vanlige" som Anne Kat. Vestly, Karsten og Petra og desse kjente bøkene. Vi har lest Matilda av Roald Dahl, Nifse Nella av Unni Lindell og nå leser i Mio, min Mio. (Siden de ikke hadde Ronja Røverdatter inne). Hun liker bøker som er litt spennende, og gjerne med et og annet bilde. Ellers tar jeg imot alle anbefalinger, gjerne bøker som er fine i gave etc.
blond Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Alt av Roald Dahl. Du kan begynne med "Charlie og sjokoladefabrikken", den er lest mange ganger her i huset. Mamma Mø-bøkene og Gubben og Katten kan være fine for de mindre.
Agehya Skrevet 9. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2009 Har lest en del av Roald Dahl, men det er så mange "ukjente" forfattere. Slike som kanskje gir ut bare 1 bok, og som vi hører lite om. Ønsker på en måte å prøve noe helt nytt, som ikke er i alles bokhyller. Har lest en bok av Selma Aarø Lønning, og kommer sikkert til å lese flere. P.s. Både Mamma Mø og Gubben og Katten står alt i bokhylla her.
LadyLuck & Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 vikingeskatten bøkene av stålesen =) digga de selv, og vet min halvsøster nå holder på med dem =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå