Gjest Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Når de ligger på ryggen, hvordan ligger de da med hode? Vesla ligger alltid med hode helt til siden, enten høyre eller venstre (bytter på det). Vis jeg prøver å få lagt henne slik at bakhodet ligger ned mot underlaget, så snur hun hode til en av sidene igjen så snart jeg slipper taket. Er dette vanlig? Jeg husker ikke fra de andre når de var så små, bare tar meg selv i å reagere litt på at det ser så vondt ut å hele tiden skulle ligge med hode helt til en side slik hun gjør. Men det skal kanksje være slik? Kroppen ellers ligger rett, så er ikke noen bananform på henne.
Itsrejk Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Nå er min snart åtte mnd, men jeg svarer likevel, jeg. Småtten min har alltid ligget akkurat slik du beskriver. Tror det er veldig normalt. Så lenge hun veksler mellom høyre og venstre side er det nok helt ok. Kjekt å slippe flatt bakhode også.
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Har ei lita ei på 4 uker her og hun ligger akkurat slik som jenta di, svært svært sjelden at hun ligger og ser rett opp, og gjør hun det tar det ikke lange tiden før hun snur hodet enten mot høyre eller venstre. Tror det er helt vanlig at de ligger slik. En skal vel bare passe på at de ikke alltid velger den samme siden, men skifter på å ligge mot høyre og venstre. =)
Gjest Skrevet 8. september 2009 #4 Skrevet 8. september 2009 Takk for svar :-) Godt å høre at det er normalt. Har bare en vag erindring om at de andre lå litt mer med bakhode i gulvet også, men de var sikkert eldre da. Hun er en nydelig hodeform nå ja, så er jo forsåvidt fint at den blir bevart, hehe... Bare funderer litt over hvordan hun skal fatte interesse for babygymmen når hun ligger og bare ser til sidene, men hun er evl litt vel liten for den nå uansett ;-)
galemathias og snusmumrik Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 jeg mener jeg har lest at de aller minst barna ikke er sterke nok til å ligge med hodet rett når de ligger på ryggen... hodet faller til en av sidene.... Etterhvert når barnet blir eldre og sterkere i nakken vil det kunne begynne å ligge med hodet rett opp...
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 Er riktig som aprilmirakel sier. De er ikke sterke nok i hals - og nakkemuskulaturen enda til å klare å holde hodet rett. Det var fysioterapeuten til Lillegutt som fortalte meg dette i sommer. Så det kommer seg etterhvert som hun blir sterkere
Bergene Skrevet 9. september 2009 #8 Skrevet 9. september 2009 Ble litt kort svar, satt i tlf. men har også stusset på dette ja, hun ligger aldri med fjeset opp. Hun ligger ofte også i bananform, men kan umuig ha kiss da hun såvidt har grene i hele sitt liv. Er en veldig fornøyd baby.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå