Gå til innhold

1første lege time, men er så usikker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går sjeldent til lege, og føler meg som en hypokonder.. Har egentlig min første legetime om 4uker, men skal innom idag i formiddag på en akutt time... Blir denne akutt timen som en vanlig time? Jeg må nemlig ha sykemelding, for jeg er så sykt kvalm, og spyr.. Er og syk i tillegg.. (vondt i hodet, halsen og ørene) Er redd for å ha feber, og at noe skal skje med spiren i magen.. :s Er bare ca. 6uker på vei. Jeg måtte nesten krangle meg til en time nå.. Skal jeg ta med morgenurin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morgenurin for at de skal sjekke om du er gravid tenkte du på? Trengs ikke morgenurin for å teste det, så det trenger du nok ikke :)

Skrevet

Ja, har hørt her at mange blir sendt hjem når de ikke har med morgenurin.. .s Og det vil jeg jo ikke..

Skrevet

Så rart legekontot du har da! Selvfølgelig skal du gå til lege og få en sykmelding om du er kvalm og kaster opp og føler deg dårlig!! Og morgenurin trenger du ikke, du er jo tydligvis gravid, og noe annet skal de ikke sjekke med urinen din så tidlig.

Håper ikke det var legen din du snakket med og som du måtte krangle deg til time. Får håpe det var en uopplyst helsesekretær eller noe sånt.

Masse lykke til og prøve å ikke grue deg så fælt:) Er ikke noe annerledes med akutt-time og annen time spør du meg. Har fått mange akutt-timer på ting som ikke akkurat er akutt, men alikvel så har jeg ikke kunnet vente i 3 uker på en ledig legetime.

Skrevet

Fikk akutt time pga sykemelding da.. Men var ikke legen jeg måtte krangle med, han er koselig og grei.. :) Han forklarte småting jeg lurte på, og sa at jeg bare kunne ringe om det var noe.. :)

Skrevet

jeg tok en sånn akutt time jeg også. for å få sykmelding. var kvalm å sånn. det eneste vi gjorde var bare å prate om hvordan jeg hadde det og ble enige om hvor mye sykmelding jeg skulle ha:) men jeg har fått beskjed om å ha med urin prøve hver gang jeg skal til lege eller jordmor fordi det sjekker et eller annet hver gang. normal kontroll:) men trengte ikke det når jeg skulle på akutt time:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...