Mummimamma 09+12 Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 JEg har fått halsbetennelse og i natt har jeg vært varm. Har ikke tatt tempen, for det var ikke så ille. Men jeg er 31 uker på vei og lurer på om det er farlig for barnet om jeg har feber. Det er jo gunstig for meg å få betennelsen bort og ikke gå i dagesvis med dette...men kan fosteret ta skade? Og når er det på tide å ta paracet?
nesten30 Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Ta paracet når du ellers ville tatt paracet rundt 38,5-39... når du føler det påvirket av feberen. Paracet lindrer, virker smertestillende og febernedsettende, men det behandler ikke selve infeksjonen. Pass på å drikke rikelig.. hvis du klarer det. Hvis det virker som det er en bakteriell halsbetennelse bør du kontakte legen og få vurdert om der er behov for antibiotika.
Expat Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Jeg har blitt innlagt for feber i svsk. Det er ikke noe kult. Snakk med legen, få bli testa (streptest) og få råd fra legen om feberkontroll sammen med en doppler på babyen (min baby hadde puls på 210...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå