Gå til innhold

Noen her som bruker mandelolje nedentil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller andre ting som skal være bra for underlivet før en fødsel? Noen med erfaring med mandelolje e.l??

Jeg er i uke 31 nå. Har født før der jeg måtte bli litt klipt fordi sønnen min måtte tas med vakuum. Så jeg aner ikke om jeg ville revnet eller ei om jeg ikke ble klipt.

Siden de brukte vakuum har jeg også hørt at jeg nå har "banet vei" for 2.mann.

Så nå håper jeg selvfølgelig at jeg kan klare meg uten vakuum eller andre hjelpemidler.

Derfor vil jeg gjerne forberede underlivet på fødselen-så godt det lar seg gjøre i hvertfall. :)

Har hørt at mandelolje gjør underverker. Men jeg vet ikke. Brukte ikke det forrige gang.

Håper noen kan svare meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker jordnøttolje, ikke prøvd mandelolje. Jeg er førstegangs så jeg har ikke noe fødselserfaringer enda. Men jeg har smurt meg i mange uker nå, er i uke 37. Jeg smører også magen med jordnøttoljen og er veldig fornøyd med den:)

Jeg tenker slik at det kan iallefall ikke skade å smøre seg, selv om det kanskje viser seg å ikke ha noen effekt:)

Skrevet

hei, jeg brukte jordnøtt (peanøtt) olje sist, og jeg revnet ikke noe, fødte en 36 cm rundt hodet pluss armen ved siden av (kom ut som supermann). denne gangen har jeg brukt olivenolje. er visst e-vitaminrik olje som er det som funker best. og fant en vita hjertegod olje med masse e-vitaminer i matskapet :) både oliven, jordnøtt og mandelolje sto også på listen jeg fikk fra jordmor.. har ikke vært like ivirg på smøringen nå som sist, men har absolutt troen på at det hjelper. prøver å "tøye" og ikke bare smøre når jeg holder på.

Skrevet

Hvorfor bruker dere sterkt allergene oljer? Det er masse Vit E i rapsolje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...