Gå til innhold

Utroooolig svimmel!!! Andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt lavt blodtrykk hele svangerskapet, og vært svimmel og sett stjerner av og til. Men ikke mer enn jeg kan klare å leve med. Men i dag har jeg vært totalt satt ut, så svimmel at jeg ikke har orka noe annet enn å ligge helt stille.Blei helt satt ut av å reise meg og stå, følte jeg kunne svime av hvert minutt i hele dag. Så også stjerner til morraen i dag. Tenkte jeg skulle ringe legen, men plutselig var klokka blitt så mye at det var stengt. Og tenkte at det var å overdrive litt å ringe legevakten.

Andre som har hatt det sånn? Noe som er galt, eller har jeg bare hatt blodtrykksfall i hele dag? Og er det noe å gjøre med? Skal jeg stikke til legen i morra om det er like ille da, eller skal jeg bare leve med det og nevne det for legen på ordinær kontroll på torsdag??

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har også hele tiden hatt lav bt. sover 12-13 timer i døgnet og er fortsatt trøtt. men det blir verre noen ganger avhengig av hva jeg spiser. jernrik mat hjelper veldig. biff, brokkoli, leverpostei og sånne ting gjør at jeg kan holde meg våken lengre. men hvis jeg spiser sure frukter som krisebær ofr eksempel da blir jeg liggende i senga hele dagen.

også hjelper det meg å gå, ikke bare ligge i senga. tror ikke det er noe farlig. i verste fall kan man besvimme og slå seg, men håper ikke du er kommet så langt.

Skrevet

Jeg er veldig svimmel. Spesielt på formiddagen. Det har jeg egentlig vært store deler av svangerskapet. Hadde skikkelig problemer på jobben med det.

Nå må jeg bare få levert gutten min i bhg før kl.10, sånn at jeg kan hjem å legge meg en times tid. >Så går det over. Har ikke lavt jerninnhold, eller blodtrykk eller noe annet.

Skrevet

Hei på dere.

Jeg har det slik også, og spesielt på formiddagen. ER heldigvis ikke i jobb lengre. Etter frokost blir jeg som regel så satt ut dårlig at jeg bare må legge meg ned alt fra 30 min til en time og bare konsentrere meg om å puste. Har lurt på om det er noe jeg spiser til forkost, men blir like dårlig av alt. Fatter ikke helt hva det er, skal spørre jordmor idag. Er veldig glad for at jeg slipper å levere datteren min i bhg, fordi må jeg gjøre noe før kl 11, føler jeg at jeg vil besvime. En utfordring bare å stå oppreist. Jeg har ikke nevneverdig lavt jerninnhold jeg heller, har lurt på om jeg kan reagere på glukose, og har lest litt om glukoseintoleranse i svangerskapet. men, føler kanskje ikke det er det heller?

Gleder meg veldig til å bli ferdig nå altså, bruker alle hjelpemidler, bringebærkapsler, og modningsakupunktur. Hva med dere?

Skrevet

Sikkert lurt å høre hva jordmor sier ja. Har du prøvd å kutte glukosevarer da? Jeg gleder meg også utrolig til å bli ferdig. Er så sinnsykt lei av alt nå! Vil ha kroppen, ryggen og energien tilbake nå! Er 37+1 på vei, og for min del kan ho godt komme nå:) Barnerommet står klart. Tenkte jeg skulle kjøpe bringebørkapsler i løpet av et par dager. Hvor mye koster disse og hvor kjøpes de?

Nå skal jeg gå å pake sykehusbagen:)

Skrevet

Ja, har prøvd å kutte ut glukose varer, så det er nok ikke det. det er bare en rar tilstand jeg har om morgene. merkelig men det er visst vanlig iflg jordmor.

Bringebær kapslene kjøper du på helsekost tror de kostet rundt 150 nok.

Jeg også vil som du sier ha tilbake kroppen, energien og muligheten til å gjøre noe. Vet at vi kommer til å være litt i tåka selv etter fødsel, men da har vi hvertfall babyen der :_)

Lykke til til deg også. Håper virkelig ikke vi trenger å vente helt til termin!!!

Skrevet

Nei, vi får krysse fingrene!!! Når er din termin? Lykke til med innspurten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...