Gå til innhold

lønner det seg med søskenvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi venter vårt andre barn nå mens første mann er bare 9,5 mnd. Han vil være rundt 17 mnd når neste kommer. Hadde dere kjøpt søskenvogn da? Vi er ofte ute og går tur og jeg vil ha søskenvogn, men min mann synes vi bare skal kjøpe en kombivogn til. Men da tenker jeg hvordan jeg skal greie det når jeg skal ut på tur alene. Hvilket merke kan dere anbefale? Vil helst ha en som man kan snu den ene delen andre veien og forsatt ha den minste mot meg selv:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil absolutt anbefale søskenvogn! Har selv 2 år mellom 1 og 2, og vi hadde mye glede med turer i søskenvogn. Vil ikke anbefale samme vogn som vi har brukt; carena, men det finns mange andre søskenvogner på markedet. Du kommer deg ikke ut med to kombivogner alene nei...

Skrevet

Tja. Skal den største sove i vogn, så må han jo ha en egen vogn. Og dersom den lille skal sove i vogn, så må den enten ha egen vogn, eller sove i søskenvogna. Dersom du bare skal bruke søskenvogna når du skal ut med begge samtidig, så er det jo en grei ting å investere i. Vanskelig å komme seg ut med to vogner alene da.

Skrevet

Vil absolutt anbefale det! Jeg hadde akkurat to år mellom mine to første, og jeg har brukt denne flittig hele tiden og fått mange lange og fine turer med barna mine. Jeg har brukt Carena Double Swing. Den fungerer bra så lenge det ikke er flere cm med nysnø. Bruker den også på skauen der det er grusveier. På denne vogna kan du i alle fall ha en bag til babyen mot deg så du har full oversikt over den lille. Den er lett og klappe sammen og ikke større enn av du kommer imellom alle standard åpninger og på buss. Vi har i tillegg hatt en duovogn ved siden av når vi har vært på turer som ikke krever at toåringen skulle gå så langt. Nå har toåringen blitt tre år og vi bruker den fortsatt dersom vi skal gå veldig langt.

Nummer tre kommer til våren da mellomste blir 1,5 år og da skal vi fortsatt bruke søskenvogn til de to minste, mens treåringen har blitt så stor at hun kan gå selv. Ville kanskje anbefale en med lufthjul dersom du har tenkt å gå mye på vinterføre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...