Gå til innhold

hvor mye skal en voksen mann spise hvert måltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en bror som slanker seg, men er redd for at han får i seg alt for lite!

når han reiser på jobb har han bare med seg to tynne brødskiver! og jobber fra halv 7-7 til 16.00. middag spiser han en liten potet og litt tilbehør.. hvor mye skal egentlig en voksen mann spise til hvert måltid? håper dere kan skrive eksempel så og så mange brødskiver osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som han spiser for lite, spiser han for lite risikerer han å legge på seg istede for og gå ned i vekt, han burde heller spise liten men ofte.

Spise minst 5 måltider hver dag

Skrevet

Min sambo er stor og kraftig, ikkje tjukk men kraftig. Han spiste 7 skiver til kvelds i dag!!! Men det er vel litt i overkant da!!! hehe kan ikke si noe heller for da blir han sur over at jeg teller skivene han spiser.. hehe

Skrevet

Min mann jobber i en relativt aktiv jobb, er på beina hele dagen og mye gåing. Han spiser 4 skiver til frokost og 4 til lunsj. Han spiser også en god porsjon middag, men sjelden noe kveldsmat.

Da han jobbet som tømrer og var mer fysisk aktiv tok han med seg 8 brødskiver på jobb.

Men det var nesten litt fascinerende å se hvordan matvanene hans regulerte seg selv da han gikk fra veldig fysisk aktiv hver dag til mindre fysisk aktiv. Er imponerende egentlig, han kunne jo fortsatt med 8 skiver på jobb, men da hadde det gått utover vekta tenker jeg. Mannen er 1.90 høy og slank.

Så for broren din, så kan det jo hende at to skiver på jobb er ok? Hva slags jobb har han? Men jeg har også hørt det som de andre skriver her. Man kan legge på seg av å spise for lite. Kroppen tror at den sulter og går inn i en slags sparemodus...

Skrevet

han har ikke akkuratt kontorjobb.. han jobber på lager der det blir mye spasering, og løft.. når han har beskrevet tidligere hva han har gjort på jobb vil jeg kvalifisere det til å vere en veldig aktiv jobb..

Skrevet

Det høres ut som han spiser altfor lite.. Kanskje han kan begynne å spise noe annet enn brødskiver på jobb? Det er jo ganske kjedelig..

Hva med kylling og salat?

Skrevet

min og er kraftig men ikke tjukk,hans spiser 3 kjøttkaker 4 stor poteter og 4 l.melk om dagen + 1 liter juce,men han spiser mye bestiller 2 ganger når vi er ute å spiser middag ,blir flau jeg hehhe

Skrevet

Hei:o)

Skriv inn hvor mye han veier og hvor høy han er, så kan jeg regne ut hvor mange kcal han bør få i seg hver dag og likevel gå ned i vekt.

Jeg går på Grete Roede kurs og har utregningsmalen i boka mi:o)

Høres veldig lite ut det han spiser. Han bør nok få i seg 3 skiver både til frokost og lunsj+ litt frukt i mellom. Til middag 3 middels poteter, 250 gram kjøtt/fisk+masse grønsaker. Og kanskje et par knekkebrød til kvelds. Også bør han trene ca 30 min pr dag i tillegg til jobben:o)

Skrevet

vil du regne ut for meg selv om jeg ikke er HI?:-)

Jeg er 165 cm høy og veier 70 kg... ønsker å gå ned til 60... Hvor mange kcal bør jeg ha i meg i løpet av en dag?.. og hvor lang tid må jeg regne med at det tar å gå ned? (har gått ned 25 kg allerede, men nå har det stoppet opp... blææ)

Skrevet

Mannen min har en stillesittende jobb, men er ganske aktiv i fritiden. Trener ikke, men går turer, maler, leker med ungene, jobber i hagen osv. Han er normalt slank (bruker str M fra manneavdelingen). Han spiser som dette:

Frokost: 3 skiver, drikker melk.

På jobb: 4 skiver pluss litt frukt.

Middag: En god posjon med det vi måtte ha, gjerne et par-tre poteter.

Kvelds: F.eks 2 knekkebrød, eller en yoghurt og litt frukt.

Han drikker i tillegg gjerne en liten cola-boks pr dag, og er han godtesjuk tar han ofte et stort glass sjokolademelk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...