Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Gutten min er 11 mnd. Det har bestandig vært ett problem å legge han. I begynnelsen hadde han kolikk. Så han ble vant å sovne imens vi vugget han. Nå i ettertid ligger vi sammens han i dobbelsenga til han sovner og så flytter vi han over i senga si. Men de siste ukene har det ikke fungert helt. Når vi legger oss begynner han å klatre over oss og vil ned. Men i kveld la jeg han etterhvert i senga si men han begynte å gråte. Han gråt vel i 1 minutt før jeg tok han opp og la han sammens meg i dobbelsenga og han sovnet med en gang. Men nå sitter jeg her med en klump i halsen pga han måtte ligge i senga si og gråte. Han gråt ikke bare heller men hylte. Ja jeg vet at jeg kansje overdriver men jeg takler ike å la han ligge å gråte.
Ranni Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 klem til deg, vet akkurat hvordan du føler det! Min lille rakkerunge på 5 mnd har slått seg helt vrang med sovingen i det siste og har grått skikkelig over litt tid (vanskelig å ta ham opp av vogna i øs, øs, øs regn.... :-(). Du tok ham jo opp raskt, da, og han fikk den trøsten og roen han trengte for å sovne!!
FruTB Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Bo blir også lagt i dobbbeltsengen før vi løfter ham over i sprinkelsengen, var kolikkbaby han også, så skjønner godt hva du mener! Mange "uvaner" blir lagt, som gjør at man får et litt galt utgangspunkt med tanke på rutiner! Dersom Bo kaver, snur seg og reiser seg når jeg legger ham, så prøver jeg først å holde ham forsiktig fast - slik at han blir liggende på ryggen + at jeg ammer/stryker/synger. Funker ikke dette så tolker jeg det rett og slett som at han ikke er trøtt nok (selv om han har vært våken i fem timer og virkelig burde (og nok er) trøtt nok!) Tar ham opp, går litt rundt i rommet med han, eventuelt lar han leke fra seg litt til i stua (er det riktig ille knyter jeg ham opp i babyhawken). Når jeg prøver igjen litt senere da, så sovner han som regel innen 1-2 min
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 8. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2009 Det var godt å høre at det er flere som gjør det samme ved leggetid :-)
HH72 Skrevet 10. september 2009 #5 Skrevet 10. september 2009 Her må Mini på 8 mndr ammes i søvn i min seng-gjerne i flere omganger-for han skrur seg mer og mer opp og turner rundt. Får helt panikk når jeg legger han i senga si og jeg har ikke sjans til å roe han der. Er litt overrasket siden han var kjempegrei å legge til han var 5,5 mndr, kunne bare legge han rett ned og han roet seg av seg selv. Hva som skjedde vet jeg ikke, og aner heller ikke hva jeg skal gjøre når han ikke ammes lenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå