Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Vi har søkt om huslån før, men pga at vi har ca 70 tusen i smålån (kredittkort etc), så får vi ikke. Nå har vi fått tak i noen som vil stille som kausjonist. Vil ikke det si at vi da har større sjanse for å få lån? At vi kan bake inn de smålånene i huslånet, og at de da kausjonerer for beløpet som blir over husverdien? Altså det beløpet som blir brukt for å dekke smålånene? Skjønner dere hva jeg mener?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Jeg ville sjekket litt i flere banker, det bør være en mulighet. Realkausjon (tilleggsikkerhet i annen eiendom) er sikkert nødvendig unasett siden de fleste banker krever 10 % egenkapital som et minium. iallefall at dere dekker omkostninger som fort blir noen titusen. Forklar at dere ønsker en ny start og vil bli kvitt smågjeld som er dyrt (selv om det nok er dyrere å betale de ned over 25-30 år som et huslån er over Det kan være at banken i tillegg til kausjon på selve huslånet krever at dere betaler ned disse smålåne over kortes mulig tid...og det bør dere klare nå når renten er så lav, hvis ikke, låner dere for mye.. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Krever de egenkapital når vi kan søke om førstehjemslån også? Det er det vi har tenkt... Hørte med Nordea tidligere, og de såg det ikke som noe problem å gi oss et lån på nesten 1,7, uten sikkerhet. (Men det var før jeg fortalte om smålånene da... Da fikk vi ikke... hehe.. ) Takk for svar uansett HI
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Tror nok de fleste banker gjør det nå, i forbindelse med finanskrise og usikkert boligmarked, men jeg har ikke oversikt over alle, så er er det verdt å sjekke litt.... Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Oki. Skal høre litt rundt. Tusen takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå