mays76 Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Hva gjør dere med treg og vond mage?? Sliter med treg og vond mage, og ikke nok med det så har jeg fått hemorider....arg Noen med gode råd til meg? Har fremdeles noen uker igjen så hadde vært deilig å sluppet unna med noen av plagene...
*stine j-g-j *har født* Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Har helt angst for treg og vond mage!! Jeg har spist sviskekompott (eller hva det heter). Ikke noe favoritt, men får fortgang i sakene. Har holdt meg unna melk, men drukket masse vann og juice. Det har hjulpet meg iallefall. Treg mage og hemoroider henger ofte sammen....
Si- Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Duphalac (?) er det eneste som virkelig funker av det jeg har prøvd. Og svisker, men det ble jeg temmelig lei. Har ellers prøvd å være flink til å spise kornblanding med surmelk, linfrø, grønnsaker, fiber, drikke masse vann... Men Duphalac et par dager i slengen pleier å ordne ting. Jordmor sa bare at jeg ikke måtte bruke det konstant.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Har slitt en del med dette, og nå som man er gravid, så er det litt vanskelig å få bukt med dette. -Fruktsalat med kiwi pleier å funke for meg innimellom -Masse MASSE vann -Svisker -Råd jeg har hørt fra venn: Frukt og fiber tabletter fra helsekost (vet ikke om de er anbefalt gravide, men de skal visst funke bra, men man bør holde seg hjemme en stund etter at man har tatt dem. Kan ta 12-24 timer før de funker) -Linfrø
mays76 Skrevet 7. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2009 Da skal jeg prøve med litt sviskekompott..takk skal du ha;) Drikker masse vann for har vært redd for å få de plagene jeg også,men den gang ei..hehe Lykke til videre i svangerskapet da!
Pax - termin 24.09.09 Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Duphalac/Laktulose (og flere salgsnavn) er helt uskadelig og ikke vanedannende for tarmen. Kan brukes resten av livet uten at det er noe farlig. Det er bare et flytende fiber som nesten ikke tas opp i kroppen og virker bare i tarmen. Akkurat sånn som fruktfiber fra feks svisker. Skjønner ikke hvorfor Jordmor sa at du bare skulle bruke det noen dager i slengen... Laktulose smaker litt søtt og kan være litt klinete, men det kan blandes i te, saft, melk, frokostblanding osv. Og den verste bivirkningen er luft i magen de første gangene.... som med alt fiber....
Duddlidu Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 Jeg er nesten helt avhengig av en kvart - til en halv kopp kaffe annenhver dag. Det setter utrolig fart på saker hos meg iallefall. Funker nesten uten unntak. Eventuellt er jo lactulose god hjelp, mye vann og svisker som noen har nevnt her fra før.
Vasha Skrevet 7. september 2009 #8 Skrevet 7. september 2009 Er ikke noe plaget med dette selv, men så her på bim for noen uker siden at de hadde et innlegg ang treg mage. Da var kjerringrådet å ta litt malt-ekstrakt. Dette har vi gitt en del til sønnen vår i perioder med hard avføring, og det hjelper kjempe godt.
Tigerpote Skrevet 7. september 2009 #10 Skrevet 7. september 2009 5 store kopper kaffe og 5 sigaretter:) Hehe. Neida. Jeg bare er opstipert hele tiden, også kommer det en dag innimellom da jeg går på do. Er så vant til det at jeg ikke tenker over det lenger. Duphalac synes jeg ikke virker i det hele tatt, det eneste det gjør for meg er å gi meg masse luft i magen. I sommer spiste jeg mye frukt: jordbær, vannmelon, nektariner, plommer og moreller, og DET gjorde susen det. Men nå synes jeg det er så mye fæl frukt... Råtne epler og tørre appelsiner... Norske epler og plommer kan være godt da. Drikker alltid masse vann jeg, men føler ikke at det hjelper i seg selv. Ved inntak av Frukt og Fiber skal man konferrere med lege først, men legen min VISSTE ikke da, dotten...
Galathea73 Skrevet 8. september 2009 #11 Skrevet 8. september 2009 Gode norske plommer i butikken (og i hagene rundttomkring) nå, jeg har helt dilla, det har faktisk litt for god effekt på magen innimellom, hehe...
Mimmi84 Skrevet 8. september 2009 #12 Skrevet 8. september 2009 har aldri problemer med det ellers, men nå i svangerskapet har jeg funnet ut at MELK, det er FY FY! aner ikke om dette er gjennomgående for fler enn meg, men alt går fint om jeg styrer unna det. ikke så lett, ettersom jeg har veldig sug på melk med oboy...
Småtorsk Skrevet 8. september 2009 #13 Skrevet 8. september 2009 Jeg bruker sånn Benefiber fiberpulver som du kjøper på apoteket og rører ut i væske. (Varm væske er best, da merker du ikke pulveret i det hele tatt.) Så vidt jeg kan forstå er det 100% fiber laget av hvete, og det kan da umulig være skadelig, selv for oss preggersdamer. Noen som veit?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå