Gjest Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Etter nøye gjennomgang av diverse bivirkninger og historier om andre prevensjonsmetoder, har vi kommet frem til at det beste ville vært å bruke spiral. Jeg kunne godt sterilisert meg, men det er en gigantisk kostnad. Så den slo vi fra oss. Mannen min vil ikke sterilisere seg, for vi har lest mange innlegg på diverse diskusjonsforum om potensen som svikter, og om smerter ved utløsning osv. P-piller er en unødvendig ting å tenke på så lenge vi vet at vi ikke vil ha flere barn, ihvertfall ikke med det første, og ikke kan de sikre brukes samtidig som en ammer heller... Men bivirkninger av hormonspiral har vi funnet heller lite av. Noen som har erfaringer med det? Noen som har hatt komplikasjoner eller bivirknigner, og evt noen som vet hvordan en "går frem" for å få satt inn denne? Leste et sted at vi måtte få resept og kjøpe selv på apotek? Stemmer det?
2nj♥ Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Jeg har hatt hormonspiral. Satt den inn etter fødsel nr 2. Var da hos gynekolog som satte inn spiralen, det var ikke noe vondt. Fikk resept og måtte gå og kjøpe spiral og levere til dem igjen.....altså, fikk først satt inn og kjøpte tilbake etterpå.... Kostet ca 1200,- Jeg blødde litt helt i starten, så ble mensen helt borte i 2 år. Veldig fornøyd! Men så etter 2 år begynte jeg å blø som en lett mens, men det var litt sånn nå og da og jeg visste aldri når det startet.... Dette var utrolig irriterende og frustrerende, så etter 2,5 år fjernet jeg den igjen. Men iallfall, veldig fornøyd de første 2 årene!
Gjest Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 HAtt i mange år. ingen bivirkninger. regelmessig "mens", men så lite at et truseinnlegg var nok. vondt å sette inn, smertefritt å ta ut. reseptbelagt, ja. anbefaler hormonspiral til alle, jeg
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Jeg har hormonspiral og er etterhvert bllitt mer fornøyd, men jeg hadde en ganske tøff "innkjøring". Det var ganske vondt å sette den inn for legen var ikke veldig erfaren og jeg har bakovervendt livmor. Deretter småblødde jeg i seks måneder før blødningene dabbet mer og mer av for så å utebli. Nå har jeg ikke hatt mens på over et år og merker ikke noe til den egentlig.
Gjest Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Tusen takk for svar! Da har vi nok bestemt oss helt :-) Det blir spiral, så snart det er mulig :-)) Må bare få fødselen unna først
aomeg Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Satt inn hormon spiral i mai.Grudde meg veldig men gikk heeelt fint!Har hatt en del magekramper , utflod og små blødninger men det ser ut til å ha gitt seg nå.Eneste veldig vanlige "bivirkning" som vi dessverre også plages av, er at sambo stikker seg av og til i trådene under sex. Har fått litt uren hud men det er også veldig vanlig og noe jeg regner med forsvinner om en stund.Anbefales.
Gjest Skrevet 8. september 2009 #7 Skrevet 8. september 2009 Uff da, å stikke seg høres ikke noe gøy ut... Men så lenge det bare er sånn at han kjenner han kommer borti så er det jo ikke noe farlig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå