Gå til innhold

hoppe av i svingen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et lite prevensjons-problem her. Kan ikk bruke hormoner, han vil ikke bruke kondom. Så har det blitt til at han hopper av i svingen, men jeg syns ærlig talt det er litt kjipt, ødelegger finalen liksom. Han har selvkontroll til tusen så sånn sett funker det bra, men det blir ikke bra sex for min del egentlig. Så har jeg snakket varmt om sikre perioder, dvs hvertfall rett etter mensen og etter at el har vært (jeg er regelmessig og kjenner godt når jeg har eggløsning, så det skulle være greit egentlig). Er ingen mega-krise å bli gravid, men han er mer lunken til en evn baby til enn meg. Noen som har idè om "sikre perioder" er vel så sikkert som å hoppe av? (vet at hoppe av heller ikke er helt sikert nemlig, men den sjansen er han villig til å ta..) Hvorfor skal det være så vrient.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skaff deg en sånn sak som forteller deg når du har sikre perioder (husker ikke navnet i farten).

Hoppe av i svingen er ikke å anbefale.

Skrevet

Jeg har et seks mnd. gammelt bevis på at å hoppe av i svingen ikke fungerer.

Du skjønner, penis "lekker" sperm gjennom hele samleie, ikke bare når han får utløsning.

Skrevet

Hvis han ikke er interessert i å ha en unge, så får du kommandere på kondom. Det finnes ingenting som heter "sikker periode" og "hoppe av i svingen" er bare tull. Dere vet vel at det kan komme sæd inni deg selvom han ikke har utløsning inni deg?

Skrevet

du kan ikke ha hormoner fordi??

Har og et bevis på at sikre perioder og hoppe av i svingen fungerer dårlig..

Skrevet

Vet at det kan komme litt før, men trodde (mulig jeg er naiv..) det var bare rett før utløsning? Han pleier hoppe av i god tid og vi gjør resten av "jobben" for hånd for å si det sånn. Men han er jo inni en stund, er det da stor fare for "lekkasje"?..

Skrevet

og vil han ikke bruke kondom får han jammen tåle det om du blir gravid og..Umodent!!

Skrevet

hvorfor kan du ikke ta hormoner??

Skrevet

Vi "hoppet av i svigen" i en "sikker periode", nå er jeg 16 uker på vei.

Ingen krise for oss, men hvis dere ikke kunne tenke dere barn, så tror jeg det er på tide å begynne med noe prevensjon, det finnes tross alt både kondomer og pessar

Skrevet

kan ikke (er selvsagt også til en viss grad VIL ikke) pga de store endringene det gjør med meg psykisk. Har slitt med depresjoner / spisefortyrrelser og både p-piller, minipiller og hormon-spiral forverret dette. Så jeg tør ikke.

Skrevet

En av dere kan jo sterilisere dere hvis dere er absolutt sikre på at dere ikke vil ha flere barn?

Skrevet

vi hoppa av i svingen i et halvår før jeg nå ble gravid, men det var fordi samboer en gang ikke klarte å la vær :P

vi brukte denne metoden kun fordi det ikke var noen krise om jeg skulle bli gravid.. sånn ellers er det vell en temmelig usikker metode..

Skrevet

kjøp boka "Billings metoden" og les deg grønn.

hjalp meg med å bli gravis, men den er egentlig beregnet på familieplanlegging generelt.

en slik digital syklusmonitor er også fin. har en venninde som ikke har gjort annet enn å følge denne i 8 år nå. hun har planlagt nøyaktig når hun har villet bli gravid og ikke :)

Skrevet

All væske som kommer ut av penis inneholder sædceller! Det betyr at så fort mannen blir opphisset og "smører" litt er det en sjanse for å bli gravid..

Beviset mitt er et halvt år gammelt, og vi gjorde som dere, han var litt inne i meg under forspillet, og gjorde jobben for hånd etterpå.

Hva med kobberspiral da, ingen hormoner i den.

Skrevet

Kjøp deg en lady-comp eller pearly (eggløsningsmåler), jeg bruker det. I de farlige periodene må man bruke kondom, men da kan dere bruke latexkondomer som ikke gir kløe som gummiallergi gjør.. Evt sæddrepende gel og hoppe AV. Pessa er topp men selges ikke lenger i norge, dessverre. les mer om L-c på www.buenaventura.no.:)

Skrevet

Det er en del som ikke tåler hormoner,bla meg.De forstyrrer psyken,og sender meg rett tilbake tilbake til angst og depresjoner.Jeg er ikke anbefalt bla hormoner i prevansjon.Snakket med legen,og hun anbefalte ikke p-sprøyte eller andre produkter som jeg ikke kunne kutte tvert,så jeg fikk p-plaster,noe som ikke funket fordi det gikk utover psyken.

Og jeg er ikke alene om dette,det er mange som ikke tåler hormoner.

Bare for å spesifisere,jeg er ikke HI,men leser endel at mange syns det bare er tull at noen ikke tåler hormoner,for det er ikke tull i det hele tatt.

Skrevet

Bruk Persona! Helt hormonfri. Du åpner en slags eske hver dag, og så lyser den om den vil ha en test den dagen. Isåfall tisser du på pinne og putter den inn til "analyse". Den første mnd vil den ha ca 16 tester, for å kartlegge ditt system, men etterhvert er det nok med 8 i mnd. Men du åpner den hver dag for å sjekke om den vil ha test den dagen, og for å se om det er en sikker dag.

Når du allid gir den test når den vil ha det, får den god oversikt oer din syklus, og det blir det et meget presist system, og kun noen få dager som ikke er sikre!

Anbefales.

Skrevet

Hei blåbærmamma!

Har du en link eller lignende til Persona?Hvor får man kjøpt det?

Skrevet

Vil MYE hellr anbefale deg lady-comp enn persona!!!! Lady-comp er en liten computer som du måler tempen med under tunga hver morgen når du våkner. Du plotter også inn mensdatoene. Etter hvert får den god oversikt over rytmen din (hvis du har noenlunde regelmessig syklus) og gir deg rødt eller grønt lys alt etter som hvor fruktbar du er. Den lagrer dataene 9 mnd tilbake i tid (og gir deg også forventet termindato veldig nøyaktig om du blir gravid). Det eneste du trenger å gjøre er altså å måle temperaturen din i 30-60 sek.

Mens med persona må du tisse og styre og stadig kjøpe nye pinner for å tisse på. L-C er ganske dyr, men det er en engangsutgift, og da kan du ha den opp til 20 år (6 års garanti m gratis service)- og du må ikke kjøpe noe ekstrautstyr etter hvert. Du har tjent den inn på 3-4 år på p-piller! Og det er helt hormonfritt, naturlig, og du har til en hver tid oversikt over hvor i syklusen du er.

Persona har bare en pålitelighet på 94 prosent. Dvs at av 100 kvinner som bruker den i et år vil hele 6 bli gravide på grønne dager. Mens lady-comp har en pålitelighet på høyde med p-piller, dvs nesten 100 %.

En annen ting er at med persona må du hver eneste morgen passe på dette med tissing og du må tisse innen et spesielt test-intervall. Om du våkner veldig tidlig må du ta teste etter den lengste søvnen for å spare opp mest mulig hormoner i urinen etc. alt dette slipper du med l-c, det er bare å måle og stå opp:)

lykke til uansett hva du velger! Men jeg kan ihvertfall gå god for lc. jeg vurderte også persona en gang men fant ut at det ble for mye org, rett og slett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...