Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Vi vurderer å skaffe oss hund, men jeg hønemor som jeg er bekymrer meg jo for litt av hvert. Min samboer har en 8-16 jobb men han reiser bort ca 2-4 ganger i året hvor han er borte ca 5 dager om gangen. Jeg kommer da til å bli alene med datteren vår og hunden disse dagene. Det jeg bekymrer meg for er på kvelden når datteren vår har lagt seg og hunden må jo ut å tisse på kvelden. Vi bor i 2.etg og jeg føler at det er uansvarlig av meg å gå fra barnet. Nå er det ikke snakk om at jeg skal gå tur med hunden etter leggetid, dette blir jo gjort før. Men ville dere gått ut med bikkja så den fikk tissa osv, hvis dere kunne gjort dette rett utenfor soveromsvinduet der barnet sov? Men vi bor som sagt i 2.etg så jeg kan ikke akkurat kikke inn til henne mens jeg står der ute. Eventuelt tatt med babycall f.eks. Nei huff jeg vet ikke om jeg er hønemor eller hva. Samboer mener det ikke er noe problem da han sjeldent er borte. Mens jeg har litt blanda følelser. Noen meninger?
Gjest Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Jeg har luftet hunden etter leggetid til barnet mitt. Vi bodde riktignok i 1. etg, men kan ikke se at det har så mye å si. Om mannen er ute går jeg bort til postkassen med hunden etter leggetid, da lufting i sju tida er litt for tidlig i forhold til når hun får tur om morgenen. Har egentlig aldri tenkt så mye over det, barnet sover og det er ikke noen fare for at det kan skje noe mener jeg. Tror nok det går fint de få gangene du har behov for det.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Oki. Godt å høre noen andres erfaringer. Jeg kommer jo aldri til å gå fra blokka. Blir jo til at jeg lar bikkja gjøre fra seg mens jeg kan stå under vinduet, at dersom hun skriker så hører jeg det(kan jo også bruke babycall) men hun er 4 år så jeg har snakket med henne angående dette. At vis vi får oss hund så kan det hende at mamma må rett utenfor så hunden får tissa, tilfelle hun våkner og roper og jeg ikke kommer på 2 sekunder. Og hun sa det var greit, men uansett, når hun våkner på kvelden så hender det hun er i koma og sikkert ikke husker det. Er redd for at hun skal våkne å ikke finne meg i leiligheten. For ikke alltid hun skriker, men kun står opp å ser etter meg(hvis hun må tisse osv) H.I
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå