SugarIntheMorning Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Noen som har gode tips til å få 3-åringen til å slutte med bleie? Vi har prøvd å gå uten bleie, sjokoladepremie og vi har kjøpt fine truser. Ingenting hjelper.
Gjest Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Mitt tips er å ikke stresse for mye med dette. La barnet slutte når det er klart. Om du må vente til neste sommer er ikke det unormalt. Evt kan du fjerne alt av tepper i huset og belage deg på litt ekstra vasking i noen uker både av gulv og klær. Når barnet kjenner hvor ubehagelig det er å tisse seg ut så klarer det lettere å kjenne igjen signalene før det tisser seg ut.
Gjest Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Jeg kjøpte en liten fisher price do som spiller musikk når det kommer tiss eller bæsj i den, fungerer utmerket! Datteren min er veldig ivrig på å høre musikk. I tillegg er den bedre å sitte på en stor do og potte. sjekk den ut her: http://www.flust.no/baby-og-smaabarn/sitte/fisher-price-royal-stepstool-potty/ Lykke til!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Jenta mi va null interesert i å gå på do......før ho plutselig ein dag ville gå uten bleie, ho ville ha på bleie dagen etter så da fikk ho lov til det. Plutselig ein kveld så ville ho ha på truse og ikkje bleie, ville ikkje legge ho uten bleie når ho ikkje var tørr på dagen ein gong.....så me blei enige om at ho skulle få reise i bhg dagen etter uten bleie og med truse. Og det var heilt greit da, eg hadde nemlig slutta å mase på ho....!!! Så slutt å mas, la ho få bestemme når ho vil det. Det gir ofte det beste resultatet!!!
Gjest Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Måtte springe med lille på do så jeg ble ikke helt ferdig... Om det er "uhell" (og det blir det jo mange av) så aldri kritiser eller la barnet føle nederlag på noen annen måte. Her er det oppmuntring som hjelper. Neste gang rekker vi doen etc. Tekniske ting kan også spille inn slik som hos oss der potten var eneste alternativet i begynnelsen, mens nå når det har gått noen mnd så er doet med egnet doring som eneste alternativ. Tålmodighet funker for nå nettopp da vi var på do bæsjet hun i doen for første gang ever. Hos oss har problemet vært at hun ikke tørr å slippe i "friluft" og mens hun sitter. Hun blånekter også å bruke bleie så her har vi hatt en del skitne truser noen mnd nå, men virker som det har løsnet litt nå da:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå