mickeyrourke Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Nå er det en stund siden jeg ble far, herregud så lite informasjon man får, jeg blir provosert. Hvor skriver jeg under/bekrefter jeg at jeg er far til barnet mitt, sånn at det kommer ned på papir og inn i arkivene?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Det kommer som regel papirer i posten etter fødselen om det. I allefall gjorde det det hos meg når min eldste ble født. Vet ikke om mor og far får tilsendt hver sitt eksemplar dersom man ikke er gift eller bor sammen. Var det selv den gangen, så vi fikk et ark i posten om hva navnet på babyen skal være, og hvem som er foreldre. Ellers står det jo og ofte i svangerskapspapirene til mor fra lege og sykehus. Er i dag egne ark som kommer med UL papirene, og som vi skal fylle ut innen fødselen. De papirene skal være med på sykehuset til fødselen. De spør og hvem som er far, og alle detaljene rundt adresser, nasjonalitet osv. Håper dette hjalp deg litt.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2009 #3 Skrevet 19. september 2009 tror de har kommet så langt at de kommer med disse papirene på sykehuset nå, hvis barnet ellerede er født så er det på papiret hvem som er far ville jeg tro det har jo kommet nye regler, før fikk mor automatisk omsorgen, men nå er det begge to som har likt med foreldre rett, uansett status på forholdet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå