Gå til innhold

sug lut, svare på et spørsmål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegang og da min samboer har en jobb som krever mye planlegging, har spørsmålet om hvordan permisjon skal fordeles allerede kommet opp. Jeg ser det at du skriver at du ikke ville delt permisjonen også lurer jeg på hvordan du har gjort dette og hvorfor.

Du virker som en fornuftig dame ellers, så jeg tenkte du kanskje kunne kommet med noen innspill her også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, vet ikke om jeg har noe brukbart til din situasjon, ikke minst siden reglene har endret seg flere ganger siden vi begynte med unger og jeg har slutta å sette meg inn i endringene, men vi har i alle fall gått ut fra følgende:

1. Far tar selvsagt rett-etter-fødsel-ukene sine sammen med oss

2. Jeg tar permisjonen - enten det var 10 måneder m 100 prosent lønn (da vi var som blakkest og mest lavtlønt) eller 12 måneder m 80. Vi mener ungen fra start definitivt trenger mer mamma enn pappa, amming er en viktig faktor men også et viktig tegn: det er meningen at kvinner skal ta seg av nyfødte unger, og blir det flaskemelk så endrer ikke det på akkurat den forutsetnigen. (Vi tror ikke på at mamma=pappa, vi tror på biologisk kjønn.) I tillegg har jeg tildels jævlige svangerskap og fortjener faktisk muligheten til å spise mest av desserten (ha mest tid med ungene) siden det er meg som har jobben med å få dem.

3. Den som har best anledning (begge hadde lyst) blir hjemme ytterligere ulønnet etter permisjonen. Det har variert hvem av oss det har vært, men vi har fått til bortimot tre år med begge.

Vet ikke om det er noen hjelp. Har dere fått eller venter dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...