Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Finnes det en aldersgrense på facebook??Synes det er litt tidlig når 10-11 åringer har profil der...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Jeg syns det er litt tidlig. Men det er min mening.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Det ER en aldersgrense på facebook, ja. Husker ikke om det er 13 eller 14 år, men er en av delene.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Er det det? Har jeg ikke sett. Tror ikke det er det, gitt. Vet om barn som er yngre enn 13 som er der. Men de har foreldre som passer på, og de har kun venner som er innen familien. FB er ikke farlig så lenge man holder et øye med ungene, og sier fra at de ikke legger til alle slags applikasjoner, og ikke sier ja til fremmede venneforespørsler. Dessuten trenger de ikke ha hele navnet sitt der heller. De kan ha fornavnet sitt, og hvis far heter fks Per, blir etternavnet Persdatter eller Persønn. Mitt barn bor litt langt unna bestemoren sin, og hun er på FB. Jeg tenkte at h¤n kunne bruke FB som en litt artig kommunikasjonstråd dem imellom. Så lenge vi foreldre passer på hva barna foretar seg på nettet, ser jeg ikke problemet.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Det er 13 års aldersgrense.. Meen, det er da ikke så allverdens vanskelig ¨lure¨den.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 Er det ikke litt morsomt da, at når du melder deg inn på FB, så kan du faktisk bruke fødselsdato i hvilken som helst måned i året 2009? ;O) Hvis det var 13 årsgrense, burde de gjort det sånn at det til enhver tid var mulig kun for de som har fylt 13 å velge fødselsdato. Men sånn er det altså ikke. Det er forøvrig feil at det er ei aldersgrense. Det man ikke kan gjøre er å legge ut navnet sitt "without verification of parental consent". Det er litt iffy hva som virkelig er regelen, men leser man mellom linjene, så er det helt ok så lenge foresatte tillater det. Les her: Children Under Age 13 Facebook does not knowingly collect or solicit personal information from anyone under the age of 13 or knowingly allow such persons to register. If you are under 13, please do not attempt to register for Facebook or send any information about yourself to us, including your name, address, telephone number, or email address. No one under age 13 may provide any personal information to or on Facebook. In the event that we learn that we have collected personal information from a child under age 13 without verification of parental consent, we will delete that information as quickly as possible. If you believe that we might have any information from or about a child under 13, please contact us through the form on our privacy help page. Children Between the Ages of 13 and 18 We recommend that minors 13 years of age or older ask their parents for permission before sending any information about themselves to anyone over the Internet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå