Gjest Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Hvor lenge varte det for dere? Vesla her er 3,5 uke nå og en utrolig enkel baby stort sett. I hvertfall etter vår målestokk med tidligere kolikkbarn, mageknip, uro og skriking på kvelden på de andre 3. Hun her sover ca 20-21 timer i døgnet og skriker nesten aldri med mindre hun er sulten.Hun kan kave og småsutre litt i 5-10 min før en bæsjebleie fylles opp, men skriker ikke. Kun to kvelder hun har skreket bitte litt fordi hun hadde litt knip (tror vi), og da skrek hun vel i 10 min maks... Hun er jo brelete da og vil helst sove oppå oss på dagtid og tildels i vår seng om natten (men er begynt å sove litt i egen seng også nå), men kan også ligge for seg selv både når hun er våken og sover og er en engel å ha med seg i vognen, sovner i samme sekund som vi går omtrent. Jeg blir jo helt mistroisk til hele greien, er _ikke_ vandt til å ha det så enkelt! Kan dette virkelig vare, eller vil det snu snart? Hva er deres erfaringer dere som også har hatt enkle nyfødte?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Hva? Fins det unger som IKKE er enkle hele tiden? Neida, jeg vet jo det altså, men det var bare for å gjøre et poeng ut av at de ikke trenger å forandre seg i det hele tatt. Jeg har to som har vært enkle hele tiden. Dvs, Lillebror kan ytre litt mer misnøye når han kjeder seg eller begynner å bli trøtt enn hva Storesøster gjorde, men i nærheten av å være spesielt krevende er ikke han heller. Hvis det er først nr 4 som er virkelig enkel så vil jeg si "på tide", hehe - nyt det og kos dere!!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Til han var 7mnd. Da ble han syk. Forskøvet rutiner. Ødelagt mtp på rutinene, ble avhengig av melk om natten. Så ville han ikke ha melken. Jeg var utslitt. Han var våken fra 23 til 0630. Jeg skulle på skolen kl 0750... Etterhvert fant jeg ut at han hadde melkeallergi. Det første jeg gjorde var å kutte all melk og produkter som inneholdt melk. For så å innføre en streng leggerutine og nattrutine. Ikke opp i sengen før kl 07 (i min seng altså..), sitte ved han ti lhan sovner ++ Det løste seg på ca en mnd, ETTER at det hadde vart i 5mnd...!! ;o) Hadde det ikke vært for alle de tingene jeg trodde det var og lign - så ville det blitt løst tidl. Ellers har han vært som en drøm fra 13mnd og til nå. )
Gjest Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Ja, jeg skal love deg at det nytes! :-) Får jo både gått turer, hvilt meg og har overskudd til guttene også når hun er slik, ikke noe problem å ha 4 barn om dette vedvarer ;-) I tillegg er hun så våken og kvikk når hun først er våken at det er kjempekos da, hun smiler masse alt, og snur seg etter de som går forbi henne og sparker ivrig når brødrene ligger seg ned på matten og prater til henne. Så søte atte :-)
Gjest Månefuglen +2imagen Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Min jente var en snill baby-sov sammenhengende uten mating helt fra starten. Hun er nå en snill 2åring som sover om natta og er snill og grei. Det kan vare
Pirkeanonym Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Til hun var 18 mnd. Hadde ikke en eneste våkenatt før dette. Hun er nå 2,5 år, og nå er hun i trassalederen.
Gjest Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 Får håpe det varer :-) Hun må ha mat om natten da, men bare 1-2 ganger, så klager ikke.
Hiv o'hoi Skrevet 7. september 2009 #8 Skrevet 7. september 2009 Min eldste var som nyfødt veldig rolig. Han sov i snitt 21 timer i døgnet frem til han var 4 mnd. Gråt så og si aldri. Han sover enda 13-14 timer om natten og 2-3 timer på dagen. Alltid fått høre at han er sjeldent grei å ha med å gjøre, selv om man nå begynner å merke litt småtrass innimellom. Han er litt over 2 år nå.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. september 2009 #9 Skrevet 7. september 2009 hehe, det er vel ganske vanskelig å svare på Alva- veldig individuelt tror jeg=) Av det jeg har sett inne på småtroll, virker det som at det for mange snur en gang iløpet av 3-6 mnds alderen. At babyen plutselig får litt mer egen vilje, og protesterer vilt ved legging, våkner hyppig på natta, hyler på tur med vogna osv osv. Men dette gjelder jo selvsagt ikke for alle, og det kan jo godt være at lilletulla di er litt laidback av seg og nyter det gode liv med spising og soving og kos- og derfor ikke ser nødvendigheten av å protestere så mye på alt;)
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 7. september 2009 #10 Skrevet 7. september 2009 Varer ennå her... 11 Mnd nå =) Har aldri hatt en våkennatt vi... KRYSS I TAKET OG BANK I BORDET! =) Men hun har såklart begynt å få sin egen vilje da, som vi står imot noen ganger, og det liker hun ikke. Blir litt sinna men går fort over! Deilig! Kunne hatt mange sånne barn ja =) Hadde jeg sluppet fødsel:P
Fire småtroll Skrevet 7. september 2009 #11 Skrevet 7. september 2009 Jenta vår var også sånn, i motsetning til guttene (akkurat som hos deg). Hun krevde nesten ingenting av oss første leveåret, sov som en stein, koste seg på gulvet, forlangte ingenting annet enn mat, en tørr bleie av og til og litt kos. Men nå er hun 2 år og 4 mnd gammel, og jeg ante ikke at det gikk ann å trasse sånn som hun gjør! Ingen av guttene var noengang i nærheten, hun er så bestemt, og så sinna. Har aldri opplevd at ungene ligger på gulvet i butikken og skriker jeg, ikke før denne jenta her Mannen min mener det allerede nå tyder på at jenter må tas med list, hun er virkelig en bestemt liten dame, hehe..
Candy girrrl Skrevet 7. september 2009 #12 Skrevet 7. september 2009 Kan jo høres lovende ut. Sies at de to første ukene skal du ikke ta for go fisk. Da sover de av seg adrenalinsjokket etter fødselen. Men di er jo 3,5 uker. Men jeg har hatt ekstremt greie babyer i starten som blir noen troll fra 8 måneder. Men ingen er lik, takk og lov :-)
♥mamma♥alene til 3 Skrevet 7. september 2009 #13 Skrevet 7. september 2009 Jenta vår er nå snart 3 mndr. Hun er blid som en lærke og er akkurat sånn som du beskriver din. Bare at nå har hun lengre våkenperioder..Håper og det varer. Trodde ikke det gikk an å ha et sånt barn etter en med kolikk og grining i flere år. Men nå holder ejg meg unne melkeprodukter og en del annen mat som vi fant ut tidlig at hun reagerte på og da er hun en liten engel:-) Har akkurat begu\yndt å nyte det. I begynnelsen var jeg redd det kom til å gå over, men nå har jeg funnet ut at jeg skal nyte det for hver dag det varer!
Verdens tøffeste mamma Skrevet 7. september 2009 #14 Skrevet 7. september 2009 SYnes det har gått i rykk og napp.. Var verdens snilleste baby. Spiste, smilte og sov.. Frem til åtte mnd.. Da ble hun vanskeligere å legge, var mer sinna, hadde meninger om hvem, hva og hvordan om det meste...:-) Så roet det seg og hun var en enkel jente lenge. Rett før hun ble tre år hadde hun en trassperiode som jeg ikke unner noen.. Og nå er hun straks 3, 5 og er en kjekk og grei jente. HUn har meninger og er sta men er på ingen måte vanskelig...
Gjest Skrevet 7. september 2009 #15 Skrevet 7. september 2009 Min gutt er og 3,5 uke gammel og er så snill så snill:-) Sover, spiser og bæsjer. Storebror var helt lik:-) Så er kjempe heldig. Storebror er 14,5 mnd nå og fremdeles en solstråle, men han er også en bestemt liten kar som er litt rampete og trasser. Men heldigvis er det stort sett smil og latter dangen lang og han sover godt om nettene. Lillebror spiser som regel 2 ganger om natta. Bare nyt det:-))) Med storebror gikk jeg bare og ventet på at han skulle bli vanskeligere, denne gangen nyter jeg virkelig at han er så snill:-) Fikk vi samme dag forresten? Den 13.8?
StorkeMammaen Skrevet 7. september 2009 #16 Skrevet 7. september 2009 Så bra da Alva Herman er et stille og rolig barn og jeg har aldri vært oppe med han en natt, han er nå snart 8 mnd. I begynnelsen sov han så mye at han gikk ned i vekt, så måtte vekke for å mate.. Han har selvfølgelig hatt et par dager hvor han har vært sutrete (finni ut at han ikke tåler eple, jordbær og moreller) utenom det så må jeg si jeg er utrolig heldig, siden jeg er alene og. Koselig å høre at det går bra med dere!
Magandang anak ko Skrevet 7. september 2009 #17 Skrevet 7. september 2009 Jeg hadde en veldig snill sovebaby, og har nå en veldig snill 4-åring:o)
Let's hear it for the boys! Skrevet 7. september 2009 #18 Skrevet 7. september 2009 Han er nå 20 mnd og stadig like "snill." Får alltid høre hvor enkel han er å ha med å gjøre. Men det er klart han er blitt mer trassig enn han var. Han har, som alle andre barn, episoder hvor han kaster seg i gulvet og vræler som vi prøver å drepe han...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå