star_dust Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Leser og hører om alle dere som snakker om at babyen har legt seg med hodet ned, eller at hodet har festet seg, alle "plagene" som kommer av dette osv. Men her sitter jeg med en baby som mest trolig sitter med rumpa ned mot bekkenet mitt. Hadde i grunn ikke forberedt meg på at det skulle bli slik, men nå sitter jeg med enda flere bekymringer. sukk.....Noen andre som kjenner seg igjen?Og er det vondt å snu barnet om nødvengdig?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Hvor langt på vei er du???
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Jeg også, eller 35+4. Fikk beskjed om babyen lå i hodeleie på forrige kontroll som var for 2 uker siden, men det er ingen tvil om at babyen fortsatt snur seg den ene og den andre veien, Som oftest ligger hun i tverrleie. Jeg kjenner heller ingen trykk, ubehag eller smerter i bekken. Babyen romsterer like mye som før ned i magen. Litt mer støt mot bekkenet enn før har jeg kjent, det siste døgnet faktisk. Men nå ligger hun i tverrleie Så din baby kan nok helt sikkert snu seg masse før fødselen nærmer seg:) Ikke uvanlig det. Jeg er bekymret for at ungen ikke skal komme seg igjennm bekkenet jeg. Livredd for at det skal være for trangt og at dette ikke oppdages før under fødsel.
Rampongi Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 ikke helt samme "problemet", men jenta mi lå i tverrleie helt frem til uke slutten av uke 37, så det er fortsatt tid til at de legger seg rett vei. Hun har ligget i tverreleie under hele sv.skapet. Seteleie gir visst ikke automatisk KS, som tverrleie gjør. Veldig mange føder i seteleie om bekkenet er stort nok, men mye mulig du kan få velge mellom ks og vaginal fødsel. Jeg har hørt begge deler om utvendig snuing, noen sier det er var vondt, andre ikke. Jeg leste mye om det før min snudde seg, og jeg mener at kun 60% ungene de prøver å snu faktisk holder seg rette veien, så jeg vurderte å prøve å unngå utvendig snuing, da jeg følte at det kanskje ikke hadde noe for seg, men som sagt, for min del har hun snudd seg og alt virker ok. Er uke 39 nå og venter i spenning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå