Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Begynner å bli litt skremt jeg nå.. Min datter hadde tydeligvis mareritt i natt.. Ikke så lett for verken henne eller oss å skjønne alt hun sier, men hun prater om en mann som tok henne på magen, men nå er han borte sier hun. I natt tok hun dynen langt opp under haka og der skulle den være. Okei, var nå vel bare en drøm tenker en i natt ørsken.. Men hvordan kan en to åring forbinde noe negativt med at en mann tar henne på magen.. Nå vil hun verken sove i sin seng eller vår.. Grunn til bekymring...?
Dotten Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Huff. Jeg vet rett og slett ikke. Men du kan jo ta det opp med Helsestasjonen. Mest sannsynlig er det kun et mareritt. Små barn har jo stooore ører og hun kan jo ha fått med seg en samtale mellom noen voksne ev. fra tv-en, og så har hun røret sammen dette oppi hodet sitt og så har det surret der og blitt til en vond drøm. Håper hun ikke har en "ekte" mann hun er redd Prøv å prate mest mulig med henne og spørr ut uten altfor lendende spørsmål. Ikke lett dette med små barn og livlig fantasi Lykke til!
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 7. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2009 Syns også det der ble veldig vanskelig.. Er hjemme i dag pga feber, men ikke mye feber, hadde 37,6 i morges og aldri mer enn 38,2 i går, så tror ikke det har noen sammenheng. I dag ville hun ikke ligge i sin seng og ikke i vår seng. Pleier nå være sjeleglad for å få ligge i vår seng.. Nå har hun visstnok bare gått i barnehage 1 mnd, men virker nå som det begynner å gå veldig greit der.. Huff, vanskelig når de ikke snakker så godt... Men skal prøve å snakke med henne uten å legge ord i munnen på henne, men hva skal en spørre en 2 åring om da..
Dotten Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Tror ikke det var feberfantasier hun hadde, da det liksom ikke regnes som feber under 38,5, men man må jo klart se ann almenntilstanden også da. Hun har ikke vært hos lege/helsestasjon i det siste da, hvor hun kan huske at hun har blitt tatt på/lyttet på? Vet ikke hva man skal spørre om, men kanskje prøve å få henne til å fortelle mest mulig?? Får håpe hun "har glemt det" til kvelden og at leggingen går bra!
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 7. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2009 Det var på ingen måte glemt til kvelden. Nektet å ligge i sin seng og hyl skrek når jeg skulle gå fra henne i vår seng. Da ville hun heller sove på sofaen. Hun er redd noen skal komme å ta magen hennes tydeligvis og hun forbinder det med sengen sin kan det virke som. Mulig hun har sett noe på tv eller noe som da har blitt satt sammen til dette.. Virker ikke som det er rettet mot en person i hvert fall... Håper jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå