Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Det gjelder ferie og jobben. Jeg har endel ferie tilgode som jeg ikke tok i sommer, og har tenkt å søke om å få overføre to uker til neste år. På min jobb så får vi feriepengene utbetalt i juni, men samtidig så trekker de fem uker ferie i lønn. Så altså kun feriepenger og ikke lønn i juni og full lønn hele resten av året selv om vi tar ut ferie. Så når jeg tar de to overførte ukene neste år, da skal jeg ha utbetalt lønn de to ukene, siden de allerede har trukket lønn for de i år, stemmer ikke det? Jeg skal ha foreldreperm store deler av neste år, og holder på å planlegge når jeg skal legge inn ferieukene mine.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Nå skal ikke jeg si noe helt sikkert her, men etter som jeg har skjønt det, så får du kun lønnen om du ikke tar ferien i det hele tatt.. Når du overfører ferien, så får du ikke 2 ukers lønn.. Men helt 100% rett svar får du om du tar kontakt med sjefen\regnskapdsavd på jobben din.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Ja du skal da ha betalt lønn i ferien når du tar den ut neste år siden du allerede er blitt trekt for det i år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå