Gå til innhold

~~Slanketråden uke37. (7 Sept- 13 sept.)~~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hvordan går det? - 0,5 kg på meg denne uka.

På jobben har jeg og 5 stk til meldt oss på en kampanje som begynner den 21 September hvor vi skal "gå" til København :) hehe.

Vi får hver vår skritteller og da er det om å gjøre å henge i om vi skal rekke å "gå" til københavn innen 1 Desember :)

Det blir morsomt, da er vi jo flere som jobber for samme målet.

Vi skal jo ikke gå til København på ordentlig hehe, håper alle skjønte det ;) men vi skal gå like mange km som det er å gå dit :)

Hver dag skal vi skrive opp hvor mye vi har gått på en nettside som hører til dette opplegget og kan samenligne med hverandre så det blir nok litt konkuranse det her også hehe, en fin motivasjonsmetode det her egentlig. I tilegg skal vi få kost tips osv, så det her blir nok spennende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det den som er på dytt.no?? var med på noe slikt selv i fjor, men falt av halvveis pga sykdom desverre. Kanskje jeg skulle kastet meg i gang igjen i år :) Funket som bare juling den kampanjen :)

Skrevet

Jeg har ikke veiedag mandag. Men jeg har vært flink i helga =)

Kjøpte trimsykkel på onsdag som jeg skrev sist (når jeg hev meg på) og har syklet hver dag + at jeg syklet 2 ganger igår.

Jeg klarer 20 min på heller lett motstand og det blir i overkant av 100 kalorier hver gang. Det er lite, men jeg trøster meg med at jeg sykler hver dag, og ikke trener 2-4 i ganger i uka.

Skrevet

Ja Nora29, det er igjenom dytt.no :)

Skrevet

Meiner eg har vore sånn ganske flink denne veka, har ikkje ete meir enn min lovlege kvote digg i helga (og åt det ikkje opp ein gong, så då hadde eg ein liten rest på lur til i kveld) og har trent kvar dag utanom laurdag. Då var eg imidlertid på jobb frå 17 - 24 (for første gong på 4 år), og stod/gjekk i 7 timar i strekk. Det MÅ jo forsvinne fleire kalorier av det enn av å sitte i sofaen heile kvelden...

Har veiedag onsdag, men må ta det i morgon då eg og eldste drar til Oslo i morgon ettermiddag :o)

Det der med å gå til København høyrdes skikkeleg lurt ut!

Skrevet

Vet dere hva???

Hadde vært morsomt om vi her inne på BAm, både slankere å andre kunne dannet oss ett lag som skulle "gå til kjøbenhavn".

Jeg har ikke veie dag idag jeg heller, ellers går det greit her. Har spist altfor masse idag da! Men har endelig blitt frisk etter og ha vært syk i nesten to uker, så nå er jeg i gang med trimmingen igjen. Og det var herlig.)

Skal veie meg på fredag. Kommer mer her fra meg da!! Eller kanskje torsdag?

Skrevet

Kanskje jeg også bør ha en fast veiedag. Tror det blir fredag. Så da gjelder ikke den for idag =O

Jeg forstår det ikke, jeg spiser sunnere, mindre, til mer faste tider + jeg har trimmet hver dag siden onsdag, 2 ganger på søndag og igår, men jeg har gått opp 1,5 kg siden fredag????

Jeg har spist sunnere og mindre i minst 3 uker altså, ikke bare siden onsdag. Men kjøpte sykkelen på onsdag.

Kan noen forklare det?

Skrevet

Fast veiedag tror jeg er lurt.

Grunnen til oppgang kan nok være masse.

Syklus, hormoner, tid på dagen, klær, muskler veier mer enn fett.

Ikke gi opp!!!!

Skrevet

eg vil henge meg på denne tråden (egentli alle slanketråder) men må kjøpe meg vekt først :)

å gå til københavn er jo ein kjempe ide :) må få meg skritt teller og da :)

går på spinning to ganger i uka 60 min.

Skrevet

Det var samme tid på døgnet ca, men hadde liksom ikke vært på do på noen dager den andre gangen.

Har ca like masse klær på meg.

Men, man får vel ikke muskler av det lille jeg sykler på 1 uke he he =)

Nå må jeg bare veie meg imorgen for å se om det bare er en variasjon eller om jeg har lagt på meg det igjen =(

Men, "loggen" eller hva jeg skal kalle det, blir fredag =)

Skrevet

Thalie, du får med skritteller på dytt.no hvis du melder deg inn der. Gå sammen med noen venninner og dann et lag og "gå" sammen til køben ;)

Jeg gjorde det med en venninne i harstad i fjor, og vi brukte det aktivt. Det kjekke med den siden er at du kan registrere det du sykler, går på stepmaskin, og gjør av andre aktiviteter og.....ikke bare det du aktivt går i steg. Jeg sykler mye (til og fra jobb hver dag f.eks) og fikk en del kred for det i tillegg for de x-antall steg jeg gikk på jobb hver dag og ellers.

I tillegg kan man følge med på matinntak under "konkurransen" og se at du forbrenner mer enn du inntar av kalorier :)

Jeg kommer garantert til å hive meg i gang igjen hvis jeg finner noen som vil være med å gå i år og :)

Skrevet

moota...hvordab kan du forbrenne kun 100 kalorier på 20 min? Jeg forrenner 1000 på samme tiden..... hvor langt sykler du da i antall km...

Kalorier forbrennes på antall km, ikke på tid:)

Om du f.eks går 3km, og om du sykkler 3 km, så forbrenner du eksakt like mange kalorier, så sykling er helt klart en ganske effektiv måte å bli kvitt kalorier på:)))

På 20 min, sykler jeg ca 12 km, og forbrenner ca 1100 kalorier...

Når jeg går på tredemælla, går /jogger jeg i 30 min, distansen blir ca 3,5 km, og forbrenningen ca 270 kalorier.....

Ikke gi opp!!! STÅ PÅ ALLE SAMMEN!!!

:o)

Skrevet

h@ppy: søsteren min kommenterte det samme. Sykkelen kan selvfølgelig ikke måle kalorier uten at den har vekt, puls eller lignende på meg. Må jo innrømme at jeg sykler langt fra 12 km da. He he.. Jeg er på bunnen og må sykle meg "oppover"

Nå begynner knærne mine og svikte og jeg burde prøve å finne alternative løsninger i tillegg hvis det ikke gir seg. Håper det er forbigående til jeg kommer meg opp til nivå 0 =/

Nå har jeg slitt med nattesøvnen 2 netter pga smerter i knærne.

Men det finnes jo så lite alternativer!! Jeg kan ikke gå rundt her i området, pga det er bare flat asfalt! Da må jeg kjøre opp dit som jeg bodde før (10 min kjøretur) og gå på grusvei oppover, effektivt. Har vurdert det.

Det er ikke svømmehall, ikke treningsstudio og jeg er her alene med barna om kveldene.

Hvordan finner jeg ut hvor mange kalorier jeg forbrenner? Og hvordan sykler jeg mest effektivt?

Skrevet

Nora32: var inne og leste, må man ha eit lag? kan man ikke gjøre det alene? eller med noen her? kommer ikke på noen eg kan spørre på jobb.

Skrevet

Jeg kjøpte meg en trimsykkel i vår og har brukt den flittig siden. Har gått 45 min tur og syklet en halvtime etterpå nesten hver dag jeg har kunnet. Og har faktisk klart å gå ned 8 kg :-) Vel og merke uten å legge om noe som helst på kostholdet.

Men jeg har jo ikke stupt ned i vekt akkurat da. Gikk veldig sakte.

Fikk også veldig vondt i knærne de første dagene. Tok det da bare litt med ro. Ikke så rart hvis en ikke er vant med å sykle masse. Merka det gikk bedre hvis jeg da hoppet over en økt. Kommer seg etter hvert. Jeg så masse på tv da jeg sykla, og tror også det er viktig at sykkelen står bra i vinkel mot den om du skjønner. De første dagene tror jeg at jeg kanskje vred meg litt ubevisst, og det var sikkert ikke bra for knærne heller. Ellers så kan jeg anbefale rockering. Brukte det en del i fjor, men ikke så mye nå i år, siden jeg har vært gravid sånn on and off.

Men jeg lurer fælt - hvordan klarer du å forbrenne 1100 kalorier på 20 min sykling happy ? Nå har jeg en sykkel med kalorimål, og på en halvtimes økt forbrenner jeg vel kanskje en 330 kcal. Nå er ikke den sykkelen innstilt til meg da (kjøpte den brukt og har aldri skjønt hvordan jeg endrer det..) Og ikke er jeg så sprek som deg da, for jeg sykler som regel rundt 15 km på den tiden. Men likevel - høres kjempemasse ut med 1100 kcal på 20 min. Betyr det at du forbrenner 3300 kcal i timen på å sykle da ?

Lykke til alle sammen med trimmingen :-)

Skrevet

va godt du skreiv eit innlegg nå! då kom eg på rockeringen min!! den har ligget i en eske siden vi flyttet, skal bygge den sammen i morgen! den funket utroli bra!

Skrevet

ikke vet jeg heller, men det er det som står på sykkelen( står på treningssenter) etter at jeg har stilt inn alle målene... sykkler på level 11, og "mountain hill"- programmet.... Kanskje den viser feil, eller at jeg misforstår den (?)

Når jeg har sykklet 3,2 km, står det at jeg har forbrent 230 kalorier. Etter på går jeg på tredemølla, og går/jogger 3,2 km, og da står det også der 230 kalorier...

så kanskje det har veldig mye å si, hvor "tungt" du har innstilt programmet på, ikke vet jeg...???

Men kanskje den viser for mye også??

MEN: jeg har greid å gå ned 1,4 kg denne uka.... JIIIIIIIIPPIIIIIIIIII.......!!!!

Så NOE blir da forbrent av kalorier....

Er SÅÅÅÅÅ fornøyd:) Bare 5 kg til målet mitt.... :o)

Skrevet

Så bra da :-) Jeg har absolutt ikke peiling på kcal-regning jeg, men stemmer sikkert iom at du kan stille inn mål og sånn da. Level 11 høres travelt ut..

Merker at det er veldig gøy når en begynner å se at det går riktig vei. Har stått litt stille her litt nå, ligger med influensa. Men har klart å gå ned et par kg etter et hopp oppover på vekta som følge av en all inclusive ferietur.. Var deilig det, men jammen var det ikke så deilig å veie seg hjemme igjen :-) Når jeg blir bra igjen fra influensa blir jeg gjerne med på denne slanketråden deres altså. Sneik meg bare inn litt her jeg..

Skrevet

Cilles: Hvor lang tid tok det før du begynte å gå ned i vekt med syklingen??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...