Gå til innhold

Jeg gråter, hva slags mor er jeg ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å gråte da jeg så innlegge under her, om vedkomne som var heldig som kunne være hjemme med ungen. Sønnen min startet i barnehage for første gang for knapt en mnd siden, å er der hver dag, men korte dager da jeg ikke har fått meg jobb enda. Men jeg lurer på, hvor i alledager er tiden blitt av? Hva har vi gjort i disse to årene? Første året var jeg sammen med barnefaren, så da var det forsåvidt greit. Vi var flinke til å leke med han, gikk på babysvømming osv. Så ble det slutt, å jeg fikk depresjon. Jeg slet også svangerskapet, da jeg var hele 24uker på vei, 16 år gammel og exen til bf hatet meg og rakket ned på meg fordi jeg skulle ha barn med hennes store kjærlighet. Som sagt slet jeg da det ble slutt, men kom meg etthvert på beina, men nå aner jeg faktisk ikke hva vi har gjort?! Jeg gråter, herregud for en mamma jeg er !!! Ja vi er jo ute og leker, ligger i campingvogn om sommeren, går på besøk, by tur og svømmehallen av og til. Men jeg føler ikke jeg har hvert noe flink til dette. Heller ikke sette meg ned å leke med han på gulvet, tegne osv. Det skjer jo, men sjeldent. Jeg syns synd på han når jeg nå tenker på hva slags mor jeg er. Jeg er 19år nå, han er 2 år og 6mnd, å jeg har en ny samboer som jeg har hvert sammen med i ett år så jeg vet gutten har det fint og stabilt. Men hvordan kan jeg få inn fine rutiner, lysten til å leke med han i timesvis, energien til å ta frem tegnesaker som han maks gidder å bry seg om i 15min uans. Jeg vil bli en god mamma, en super mamma. Jeg elsker han jo, å unner han alt godt ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:) jeg synes du høres ut som en god mamma jeg:)

når du ser han sitter på gulvet og leker med noe kan du gå bort å sette deg ved sidna og leke med han:)

Gjest herr og fru strert
Skrevet

Hei kjære deg. Ta tak i det det du vet helt sikkert: at du elsker barnet ditt! Bruk timene han er i barnehagen til å ta vare på deg selv, tenk fremtid og utdannelse / jobb / kanskje noen å prate med? Diskutere med samboeren din hvordan du ønsker at barnets dager skal være, finn gode rutiner og vektlegg det du mener er riktig og viktig. Du trenger ikke leke timesvis på gulvet for å være en god mamma. Ta ham med på det du driver med, bli et team:) Vaske poteter, bære ut søppel, vaske gulv. Det meste kan være gøy for en 2-åring, og det er viktig for ham å delta. Håper du kan finne trygghet og glede i rollen som mamma etterhvert, selvom dere har fått en tøff start. Ta kontakt med familievernkontoret eller legen din slik at du kan få noen å prate med kanskje? Du er ikke alene om å synes at det å bli mamma er tøft. Det er ikke noe galt med deg som mamma selvom du gråter og har det vanskelig. Vær sterk, ta en dag av gangen, og ikke vær redd for å be om hjelp.

Klem fra en som også slet som førstegangsmamma!

Skrevet

Du høres ut som en super mamma du!

Bare det at du gir uttrykk for at du vil det beste for din sønn er nok det!

Ingen har energi til å tegne og aktivisere de små hele tiden!

Mitt beste tips til deg de gangene du føler det slik; slipp det du har i henda-drit i om det er litt støvete, eller om middagen blir forsinket og sett deg ned med gutten din litt;)

Les en bok eller tegn til han er lei- hvis det bare er 15 min så er jo 15 min nok for han:)

Så kan du ta andre ting etter han har lagt seg vet du:)

Og husk- ingen er perfekte (utenom alle her på DIB da-he,he)

Skrevet

Du høres ikke ut som en dårlig mor.... :-))

Er ung mor selv også, man lærer av sine feil, så gjør man noe med det :-))) Går så bra atte :-))))

Skrevet

Tusen takk for mange trøstende og gode ord :) Varmer masse ved tanker som dette. Det er ikke for seint, så jeg skal ta tak i meg selv å gjøre livet til nue, vi skal kose oss nå, med tegning, leking, kosing og alt annet vi kan finne på. Så lenge han har det fint hjemme, er jo det hva som faktisk tells. Jeg vil ikke sitte med ett slikt innlegg om 5år til, jeg skal gjøre noe med det, å det NÅ. Skal snakke med samboeren min ikveld, om hvordan vi vil at dagene hans skal se ut, rutiner osv, det er jo også viktgi for små. Trekker på smilebåndene nå :) Igjen, takk for varmede ord !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...