Gå til innhold

HVa fungerer bedre enn canesten for å behandle sopp på brystvortene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaringer med behandling mot sopp som fungerer bedre enn canesten?

Sønnen min har blitt behandlet med mycostatin og jeg med canesten i 2.5 uker. Alle hans symptomer har vært borte siden 2 dager etter behandlingen startet, Jeg har egentlig ikke hatt symptomer som jeg har merket noe til, så da vi sluttet med behandlingen så virket det som vi virkelig var kvitt soppen. Men plutselig så fikk jeg såre brystvorter, det har jeg ikke hatt før, så nå er vi i gang igjen med smøring.

Men jeg syns at canesten egentlig bare holder symptomene i sjakk, de fjerner ikke soppen. Finnes det noen annen krem som virkelig tar knekken på soppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du prøvd med blå farris? hjalp meg en gang,men da hadde det ikke slått skikkelig ut enda....stoppa hvertfall utbruddet...

Skrevet

Eg bruka GUL farris og klarte å ta det med det. Det var meire enn utbrudd for eg hadde store sår på puppen. Eg bruka det etter hver amming, på puppen, i munnen til gutten min og "bada" sutten hans i det. Bruka ammeskjold i starten fordi det gjorde så mega vondt når han tok tak, skjoldet hjalp det litt. Etter kort tid var det over, eg holdt på litt lengre for å vera på den sikre sida.

Skrevet

Tusen takk for svar :o)

Da skal jeg prøve farris og faktisk kutte ut canestenen, lurer nesten på om jeg har blitt verre av å bruke den. Kanskje huden min reagerer på å være konstant fuktig av salve. Er jo rart at jeg kan gå i fra ingen symptomer til såre brystvorter, når jeg faktisk har brukt salven (selv om jeg kuttet den ut, men jeg hadde jo tross alt ikke symptomer før jeg begynte med salven)

Skrevet

Jeg forstår ikke.

Hvorfor behandles du? Er dette gjort i samarbeide med legen?

Hva slags innlegg bruker du sammen med salven?

Hvor mye luft får du på brystet?

Hvorfor tror du at det er sopp nå?

Skrevet

Behandles fordi sønnen min har hatt sopp i munnen og på leppene, og det ble ikke borte da vi prøvde med farris- da fikk vi mycostatin og jeg smurte med canesten.

Har byttet ammeinnlegg etter hver amming, har vasket leker hver dag, byttet smokk etter hver smøring med mycostatin, og sønnen min har fått ny body hver dag (suger og sikler mye på klærne)

Jeg lufttørker puppene godt etter hver amming, i dag har de luftet seg flere timer faktisk :o)

Grunnen til at jeg tror det er sopp er at det ca 3 dager etter at vi sluttet med behandling begynte å svi på brystvortene mine, de var rett og slett såre + prikk like det bildet som er på ammehjelpen http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...