Gå til innhold

Å slippe ut en liten pusekatt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige tirsdag fikk vi oss en liten katt på drøye 3mnd. Den har hele tiden vært inne og jeg har hørt (her inne) at katter skal være inne til de er 6mnd gamle. Men så lurer jeg litt da...

Er det sånn at de kan være ute sammen med oss eller skal den være inne hele tiden? Vår lille pus lurte seg ut en tur på lørdag og i går fikk den være litt i hagen. Det tok ikke lang tid før andre katter oppdaget den og den ble selvsagt veldig nysgjerrig. Vi valgte derfor å ta den inn igjen, for den ville vel sikkert blitt med disse andre kattene hjem. Men da vi tok den inn ble den helt vill, mjauet og bar seg og viste tydelig at den ville ut igjen.

Så hvordan gjør man det egentlig? Denne katten er vant til andre katter, men jeg vet ikke hvordan disse kattene rundt her vil reagere på den? Bør vi ha den ute litt og heller ta oss en leterunde etter en stund eller skal jeg holde den helt inne i 3mnd til??

Vi bor på byggefelt og det er MYE katter rundt her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He-he, vi har aldri hatt noen av våre katter inne den første halve året;)

Har hatt de ute fra de hadde vært hos oss 1-2 uker. Da har vi selvfølgelig vært ute sammen med de den første tiden, men de kjenner raskt lukten rundt huset så de finner veien hjem igjen når de beveger seg litt lenger.

Prøv bare å passe på at den ikke blir skremt og løper av gårde! Da har den ikke rekt å lukte og bli kjent med "sin" hage og da er det ikke sikkert den finner veien tilbake så lett.

Lurt også å vite at den kommer når du roper på den;)

Til og begynne med så tok vi de inn på kvelden for natta, men etterhvert fikk de være ute på nettene også når de vil det:)

De fleste katter vil jo det for det er jo da det er fint å jakte:)

Ang. andre katter så leker noen sammen, men det viktigste for de er jo å beskytte sitt territorie- altså hagen så etterhvert vil nok katten din bare jage de andre hjem igjen;)

Skrevet

Takk for at du svarte akkurat det jeg ville høre...:P

Vi merker så godt at den gjerne vil være ute og trenger litt mer plass å utfolde seg på og utforske. Skal vente noen dager til, så får vi begynne å øve litt mer på å være ute!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...