Gjest Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Min søster har ett barn, og han er så bortskjemt... Det som er trist med dette er at det virker ikke som han har det bra...Han får være oppe hele kvelden, legger seg gjerne kl 2300, sammen med foreldrene, han spiser godteri hele kvelden, spiser kun det han vil...Ingen grenser, ingen konsekvenser...Han er spinnvill og klatrer på det han vil...Han maser fra han står opp til han legger seg...Han kan ikke leke seg alene, men blir underholdt av foreldrene...En annen ting er at han får se filmer han er alt for liten til- han er snart seks år...Er det min oppgave å blande meg inn eller skal jeg ikke si noe så lenge jeg ikke blir spurt? Hva synes dere?
Gjest Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Du kan jo heller si at dere gjør slik og slik og at du derfor er nysgjerrig på hvorfor de har valgt å gjøre som de gjør. Du spør selvsagt pent og høflig og uten moralsk pekefinger. Så har du kanskje i gang en dialog om emnet.
Gjest Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Takk for tips, men hun kommer helt sikkert til å ta det som kritikk...Hun er veldig følsom og kjenner meg såpass godt at hun vil merke at jeg ikke er helt enig i hvordan hun gjør det....
Gjest Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Er det noe man er hårsår på, så er det vel barna sine. Det gjelder oss alle. Du får nærme deg temaet forsiktig, det er ikke nødvendigvis slik at hun tar feil og du har rett.Mange tror at det finnes noe som er universelt rett når det gjelder barn og oppdragelse, men slik er det jo ikke. På den annen side er det jo ikke ok hvis gutten hennes ikke har det bra... Husk at fri oppdragelse er også oppdragelse.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Klager hun selv da? På oppførselen hans mener jeg? Hvis hun gjør det kan man jo snike inn både det ene og det andre, og det jeg nesten reagerer mest på er hvor lenge han får være oppe. 6 år og oppe til nærmere 11 om kvelden, og så skal han opp tidlig for å gå på skolen eller? Da hadde jenta mi (som riktignok bare er 4) vært temmelig rabiat og spinnvill i alle fall og jeg kunne glemt å prøve å irettesette henne på noe som helst for ørene hadde vært pottetette av overtrøtthet... Så jeg ville kanskje valgt èn ting å si noe på (og for meg hadde det vært dette med leggetid) om hun åpner for snakk om slikt (for jeg må ha en åpning, pinglete som jeg er).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå