Gå til innhold

Sove... sove... men hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg fått vite at man som gravid ikke ska sove på ryggen. Greit nok - for når jeg gjør det våkner jeg 5 ggr pr natt for å tisse. Så det gir jo mening...

Men nå har jeg også fått vite at man ikke får sove på høyre side heller - da det kan være farlig for barnet. Er det riktig??

Trenger litt hjelp m dette. Har ikke lyst til kun å sove på venstre side de neste 22 ukene.... :-S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen har det bra uansett hvilken stilling du sover i. Det anbefales ikke at gravide sover på ryggen etter uke 30, fordi det pga vekten kan bli press på Vena Cava, og det er ikke bra for DEG.

Vet at noen anbefaler venstre side for å bedre sirkulasjonen til fosteret, men det gunstigste for deg er at du faktisk snur og vender litt på deg i løpet av natten. Og min enkle logikk tilsier at det som er bra for deg er bra for barnet :) Sov godt

Skrevet

ja, har også lest at venstre side var best - men det høres da voldsomt ut at det skulle være farlig med høyre?? det kan vel ikke stemme...

Skrevet

Enig med Carpe Diem.

Er ikke farlig å sove på høyre side. Er forskjell på å anbefale en side å sove på , og at den andre siden er farlig. Dessuten tror jeg du vil merke at det blir ubehagelig lenge før det blir farlig.

Skrevet

Hei, hører ikke til her egentlig, men jeg er 31 uker på vei og sover i alle stillinger. (Inkludert på ryggen.) For meg er det ikke plagsomt, enda. En tommelfingerregel er vel at gjør det ikke vondt, er det greit. (Kan enda ligge litt på magen også, men da blir det jo en del sparking... ;))

Skrevet

Det er aldri farlig å ligge på ryggen hvis du ikke blir uvel av det...

Skrevet

Heheh... Klarer dere virkelig å bestemme dere for hvordan dere ligger om natten? Jeg snur og vender på meg flere ganger... Merker jo ikke akkurat noe til når det skjer heller.

Sov som du vil! Søvnen er viktigst tror nå jeg! Blir nok av søvnløse netter etter at babyen kommer om ikke du skal ligge våken nå også...

Lykke til videre i svangerskapet ditt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...