Gå til innhold

noe på gang? hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt noen uker nå med vonde kynnere og menssmerter.. men disse har bare vært om natten tidligere. I går ettermiddag begynte jeg å bli kvalm, og følte at jeg måtte på do hele tiden! Litt sånn diarefølelse.. men det kom nesten ingenting. I går kveld kjente jeg det begynte å gjøre litt vondt i magen sammen med kvalmen.. magen strammet seg hele tiden med kynnere. Jeg begynte å skjelve og fryse(?) og føle meg helt rar i kroppen. Brått følte jeg at jeg var fuktig i trusa.. og det var ikke utflod, for jeg så ingenting, bare kjente at jeg var fuktig. Tok på meg truseinnlegg og etter det har jeg vært fuktig (ikke bløt men bare fuktig liksom). Tenker at det kanskje kan være fostervann som lekker(?). Og natten som fulgte hadde jeg regelmessige kynnere fra kl halv elleve til tre.. (gjorde ikke veldig vondt) Og da fikk jeg endelig sove litt.. Ble vekket av vondere kynnere med menssmerter en time senere.. De gav seg igjen etter to timer ca.

Så nå sitter jeg her da! Med fuktig truse og sammentrekninger i magen som ikke er regelmessige eller veldig vonde som jeg tror rier er (bare menssmertevondt).. Jeg er førstegangs og har termin om tre dager.. Tror dere dette kan være starten på noe, eller er det kanskje bare lureri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å si at jeg også hadde MASSE nedpress og stikkinger i natt.. og mini i magen var veldig aktiv!

Skrevet

Vet ikke hva det betyr jeg, men vet at jeg har hatt det på samme måte i snart to uker. Har hatt angst for at det skal skje noe, da jeg skal ha planlagt keisersnitt på onsdag. Kan jo være noe på gang hos deg, siden du er så nærme termin...lykke til!

Skrevet

Jeg tror helt klart at du er igang. men, hvor lenge du lkan holde på slik er jo veldig uvisst. Har du ringt jordmor\ føden?

Hilsen 2 gangs fødene :-)

Skrevet

Ja, jeg ringte føden og sa jeg mistenkte at jeg lekker fostervann.. Da fikk jeg til svar at jeg skulle vente å se om noe mer skjedde i løpet av dagen.. Eller hvis det fortsatt var like vått i trusa i kveld uten at noe hadde skjedd så skulle jeg komme inn på en sjekk... skulle det da vise seg å være fostervann så skulle jeg bli satt i gang i morgen om ikke noe hadde skjedd før det.. Men jeg håper jo selvfølgelig at ting starter av seg selv da! også håper jeg at det er fostervann, siden jeg syns det er litt flaut om det ikke er det.. siden jeg har liksom gjort en sånn stor greie ut av det.. hehe.. mulig jeg er litt rar men.. ;)

Skrevet

Hmmmm,høres noe likt ut som starten på min forrige fødsel, i allefall den følelsen av "lekke fostervann". Jeg hadde det sånn en hel dag+natt+dag, kombinert med rier som var ikke var så vonde men ille nok til at jeg ikke fikk sove noe særlig.

Var på kontroll hos legen som forklarte at dette( mest sansynlig ) ikke var fostervann men livmorhalsen som var iferd med å åpne seg.

På kvelden hørte jeg plutselig et "smell" og var ikke i tvil om at vannet gikk.

lykke til,noe er nok på gang......

Skrevet

det lukter ganske spesielt egentlig.. litt som en blanding av svette kanskje og sæd.. hehe.. litt sånn kvalmende lukt..

Skrevet

takker for svar :) jeg var på føden i går kveld og fikk avkreftet fostervannsavgang.. det var visst helt vanlig at utfloden ble som vann helt mot slutten.. og livmorhalsen var 3 cm lang, så jeg har nok enda litt til igjen:) men det går helt fint for min del.. vil heller gå litt over termin enn å bli satt igang! og jeg fikk litt småangst når jeg trodde ting var i gang.. hehe.. men uansett er det jo ikke lenge igjen da.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...