Martemor<3 Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Min samboer skal ha mesteparten av permisjonen siden jeg er student. Men når må vi si i fra til arbeidsgiver? Og skal vi snakke med nav også?
mamman til to gutter Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Arbeidsgiver ville jeg sagt fra til så fort dere vet når han skal ha permisjon, men jeg tror det er 3mnd før de har krav på å få vite det. Noen arbeidsgivere har "søknadsskjemaer" som skal fylles ut, andre holder det at man skriver "jeg ønsker permisjon fra dato til dato" på en lapp, mens andre igjen holder det at man sier fra muntlig. I tillegg må dere søke nav om foreldrepenger. http://www.nav.no/page?id=328 På den siden finner dere det meste dere trenger for å søke om foreldrepenger, bla er det en link til skjemaet dere må fylle på på høyresiden der. Når jeg søkte om foreldrepenger sist, ringte jeg nav og spurte når de ville jeg skulle sende inn skjemaet og da ønsket de å få det ca1mnd før jeg skulle begynne permisjonen for at jeg skulle få pengene mine i tide. Nå tror jeg de har lengre behandlingstid, så jeg ville ringt det lokale navkontoret og spurt når de vil ha skjemaet og så sendt det inn da.
Martemor<3 Skrevet 7. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2009 tusen takk for hjelpen! Skal lese litt å ringe litt rundt for å finne ut hva vi gjør:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå