Gå til innhold

Kan man dø av brystbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bekjent som mener at hun holdt på å dø av dette og jeg syntes det høres litt merkelig ut. Det skal sies at hun ofte overdriver og klager, men jeg lurer på om man faktisk kan dø av det liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan i hvert fall kjennes ut som om man er på dødens rand. Jeg hadde over førti i feber, konstante frostanfall, vondt i hele kroppen og var helt borte vekk pga feberen. Så det var ikke en piknikk i parken akkuratt, men om man faktisk kan dø av det aner jeg ikke.

Skrevet

Jeg har også hatt brystbetennelse, men tror ikke man kan dø av det akkurat. Aldri hørt om noen tilfeller av dette.

Skrevet

Alle bakterielle infeksjoner i kroppen kan føre til sepsis(blodforgiftning).

Skrevet

Jeg har hørt om det, men det er i land hvor man ikke har tilgang til legehjelp ... og da gjetter jeg på at det handler om komplikasjoner og ikke en vanlig brystbetennelse. Men hvem vet. Det finnes jo folk som dør av usannsynlige ting som lyn ifra klar himmel også ....

Skrevet

en venninne av meg måtte operere ut svære verkebyller i begge brystene etter å ha fått så kraftig brystbetennelse at det ikke var noen annen utvei for å få ut gørra. antibiotikaen virket ikke, og byllene bare vokste. å gå rundt med dette kan faktisk være dødelig.

Skrevet

Ja, om det går langt nok slik at det går over til sepsis, så kan man dø av det om man ikke kommer seg fort nok til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...