Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg var gravid fikk jeg vite at man helst ikke skulle begynne på bringebærblad te eller kapsler før i uke 37 av de som jobbet i helsekosten. Jeg hørte ikke så mye på det og begynte i uke 35. 3 dager senere ble sønnen min født.

Ser det er flere her inne som skriver at man kan ta det de siste 3 mnd før termin, og ble litt nysgjerrig på om det kunne stemme.

Og det gjør det faktisk! Jeg fant mye om det på internett, og både i helsekost butikker på nettet og på sider om urter, så står det at man kan ta det de siste 3 mnd.

Her er noen linker til dere som vil vite litt mer om urten/kapslene:

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/rubu_ida.htm

http://www.urtesenteret.no/index.php?categoryID=334

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk! Dette var veldig nyttig lesing. Har selv begynt å ta bringebærkapsler, men mulig jeg begynte litt sent (i uke 37)? Hadde en periode med kraftige kynnere på natten før jeg begynte med kapslene, men det har nå gitt seg. Får ihvertfall håpe at det hjelper på selve fødselen. ;)

Skrevet

Jeg begynte i uke 32! Uke 35 nå, og har masse murringer!!

Skrevet

Jeg drakk bringebærblad te med forrige mann. Det startet jeg med rundt uke 35-36. Lillemann kom i uke 39.

Skal drikke te denne gangen også,men skal ikke begynne før om noen uker. Det står nemlig på pakken at man ikke skal begynne med teen før 4-5 uker før termin.

Skrevet

Hei. Hva skal egentlig teen og kapslene gjøre for en. Anbefaler leger/jordmødre også dette? Er nå i uke 31 så begynner kanskej om en uke eller to da.

Skrevet

Ang. start med bringebærete:Man kan begynne med teen før 4-5 uker før terminen. Det står at dosen kan økes til 3-4kopper ca.4-5 uker før termin. Så før det kan man altså drikke teen 1-2 kopper om dagen.

Skrevet

Jeg begynte 6 dager før termin, og hadde termin på fredag. Ingen fødsel i sikte her enda... men husk at det setter ikke igang fødsel, det er bare en myte. Det bringebærblad skal gjøre er å styrke livmor slik at den jobber bedre under åpningsfasen og forhåpentligvis gjøre fødsel litt enklere, samt hjelpe livmor å trekke seg sammen etter fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...