Gå til innhold

Så utrolig SKITNE noen er!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søskenebarnet til gubben min og den ufyselige typen hennes har ei datter på 2 år sammen. De få gangene vi har kommet på overaskelsesbesøk har huset svømt over av skitne kopper, klær og blader over hele sofaen, hundedritt absolutt overalt på yttersida, og et knapt synlig gulv for alt rotet som ligger slengt. Midt oppi der sitter jenta og leker og koser seg :S Isj, men hva skal man si? De er jo tydeligvis like slurvete begge to... En gang gubben min dro bort for å låne noe satt han der i bare trusa i sofaen med rot overalt. Jeg mener, geez... De har barn, rydd litt for faen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting er værre enn overaskelsesbesøk. Hva skjedde med å ha litt folkeskikk liksom?

Skrevet

De popper jo bare innom når det passer dem hos åss også, så hvorfor skal vi ringe?

Skrevet

det er så ekkelt. kjenner slike folk selv, og nå tørr jeg ikke spise eller takke ja til noe å drikke der lengre heller. mugg i hver eneste skitne kaffekopp og fat på kjøkkenet. det er så forbanna ekkelt, og jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å ha det slik, og enda mindre at vi vil la ungene sine vokse opp med det! De jeg snakker om har tre unger...

Skrevet

Oh yuk.. Nei litt rot har aldri skadet noen, men mugg faktisk?! Kan skjønne om det var snakk om en 17 åring som akkurat har flytta for seg selv, men en småbarnsfamilie bør ha litt mer orden i sysakene, hehe

Skrevet

Det kan også dreie seg om depresjon, HI. Da orker man ingenting.

Ha litt omtanke.

Kanskje du som er så oppegående kan tillate deg å dra dit med vaskebøtta, og hjelpe dem litt i huset? Noen ganger trenger enkelte mennesker et sånt lite dytt.

Men du sitter kanskje fast i salen på den høye hesten din?

Skrevet

Litt bråkjekt å stille diagnoser på folk på så tynt grunnlag, eller?

Noen er rotekopper og griser uten at det ligger annet til grunn for at de er det enn at det er slik de vil ha det/ gidder ikke gjøre noe.

Vi hadde (med strek under hadde) et slikt vennepar. De ville alltid komme til oss, for som de sa "hos dere er det så koselig". Leiligheten deres luktet gymgarderobe, det lå brukte, sammenrulla bleier i alle rom, og alt som ble brukt ble lagt rett ned der de var. Selv når de sa at de hadde "tatt" hele huset så så det fortsatt ekkelt ut. Til slutt sa jeg noe, og tilbød meg å hjelpe til med å få leiligheten tilbake til scratch så det kanskje ble litt lettere å holde det reint og rimelig ryddig. Da ble de så sure at vi aldri har sett dem siden, og vi fikk ei lekse om at det ikke var alle som, var så opphengt i rengjøring som oss ( vi støvsuger to ganger i uka osv), og som kunne prioritere det hele tiden.

Jeg tipset helsesøster om forholdene etter det...

Skrevet

Noen har bare ikke sans for renslighet, og det er trist, spesielt for barn som må vokse opp slik. Jeg har en historie å komme med, og takk og pris er ingen barn involvert.

Vi bodde i mange år ved siden av ei gal nabokjerring med søppel som tøt ut av vinduene. Det lå søppel overalt ute, hun kastet ingenting. Men det virkelig tragiske her er at hun hadde hele 16 hunder innesperret i huset, noe ingen av oss naboer visste noe om. Vi hørte aldri bjeffing, og en grunn til det var jo at huset var isolert pga av alt søppelet som fløt oppetter veggene der inne. Da vi fant ut av det var hunder der inne (det var jeg og brødrene mine som oppdaget dem, vi syntes det var grusomt spennende å smugtitte og spionere på dama) ble hun anmeldt til dyrevernet. 10 av hundene ble avlivet. De fant 4 hvalper innesperret i et lite kott, kavende rundt i sin egen avføring, de kunne ikke gå :(

Hun ble tvangsflyttet og havnet på et hjem av noe slag, huset ble tømt og revet ned. Vi snek oss en dag for å oppleve det marerittet hun bodde i, og lukten og følelsen jeg fikk der inne sitter i fremdeles. Grøss. Det er helt uvirkelig at noen kan leve slik! Hun hadde stier som gikk gjennom og huset, og "stoppestasjoner" som ble brukt som toalett. Midt i alt kaoset stikker deler av møbler frem, og soveplassen...herregud.. det var en madrass som fløt oppå annet søppel, nedgrist med søl, urin, avføring, blod, gud vet hva, og hår og biller og lort. Det er det verste jeg noen gang har sett.

Skrevet

Jeg er enig med HI her. En ting er smårot og oppvask, en annen ting er inngrodd møkk.

Kall meg gjerne prippen

Skrevet

Klart det kan være en depresjon som gjør at man ikke rydder og vasker, men i de fleste tilfeller er det latskap og (feil) prioritering.

Skrevet

Og jeg har kommet til det punkt at jeg synst overraskelsesbesøk til småbarnsfamilier uten beskjed er jævla uhøflig.

Hilsen trebarnsmor som har gullende rent hus til besøk. Men som kan ha det litt rotete av og til.

Skrevet

Jeg liker at folk stikker innom. Det er klart. Jeg kan være midt i rengjøringa eller matlaginga. Men jeg tror og håper da virkelig at vanlige folk ikke trenger å måke ut hundemøkk og lete etter rene kopper hvis de får ett uventet besøk. Alle ser om det er hverdagslig smårot som ryddes vekk på ti min, eller tre dagers desinfisering som trengs.

Skrevet

æææssj..

jeg har ett vennepar som også har det skittent og ekkelt.. men derimot ikke så jævla rotete.. men gulvene er alltis klissete og fulle av sand og matrester og dritt. de har ei jente på 1 år midt oppi denne dritten..

kjøkkenet er også skittent, de har tilogmed kjøkkenet som røykerom, der de har skviset inn en sofa og en tv + masse leker til jentungen. aske og sneiper ligger oer hele bordet, tissepotta til jenta er på kjøkkenet (hun bruker den ikke så mye, men alikevel) kjøkkenbenken er alltid full av fett og matrester, og det stinker.

dassen, er ett kapittel for seg selv, ganske ryddig, men ganske skitten! dritt oppi hele doen, over alt!! badekaret er liksom gulaktig (noe som hadde vært fullt mulig å vaskt vekk med jif).

soverommet til foreldrene er tett, mørkt, aldri rer de sengene, ikke likt sengetøy (gjør ikke noe det da, men for meg ser det rotete ut), gamle skittne truser og sokker overalt.

soverommet til jenta, er også ikke helt ok synes jeg.. hun har en seng der. thats it. ingen klesskap eller kommode eller leker..

hun har alle klærne sine i en stol i stua. stelleplassen er også på gulvet i stua. der står bleiene...

jeg synes dette er litt på kanten, men til gjengjeld, sier folk at jeg har det altfor ryddig hjemme, og har det alltid rent og pent...

så det er sikkert ikke slik at alle synes dette huset til venneparet vårt er skittent!

Skrevet

Enig,utrolig ekkelt!!!! en ting er å ikke ha alt "på stell" til enhver tid,men det du snakker om er jo inngrodd gammal drit...forskjell på gammel og ny skitt spør du meg... kjenner til den type folk jeg også,snille som dagen er lang,men rører ikke en ting der og datteren min nekter å gå på doen ders hvor det ligger gammel avføring på toalett setet,vond lukt og ingen såpe ved vasken...æsj så kvalmt!

Skrevet

Bråkjekt å stille diagnoser? Jeg sa det KAN være en depresjon som gjør det!

K A N!

Skrevet

Jeg har det ikke ryddig til enhver tid selv, men det er ikke skittent her.

Badet vårt er jeg ekstra nøye med, sånn i tilfelle vi får besøk. Doen skal alltid være gullende ren.

Kjøkkenet og vasken skal også være ren, og jeg hater skitne klær og kopper.

MEN! Jeg har store problemer med rene klær. Jeg greier ikke å brette og legge bort klærne så fort som jeg burde. Og jeg klarer ikke å rydde hele huset til enhver tid (har småbarn som er flinke til å rote).

Men jeg vil si det er "rent rot" vi har.

Jeg har også en delt rot i papirer. Jeg er ikke flink til å rydde unna sånt. Men har lovet meg selv å bli bedre.

Men skittent er det ikke her.

Håper ingen rynker på nesen, og løper hit og skriver om oss, etter å ha vært på besøk hjemme hos meg.

Jeg er iallefall gjestfri og elsker å få besøk. Men er det noe jeg absolutt hater, så er det at folk kommer på besøk uten å si fra først!!

Skrevet

Okey, så det er dårlig folkeskikk å komme på uanmeldt besøk Småsporvinj. Ja ja, det var dagens. Hehe

Skrevet

Enig med henne. For en sjelden gangs skyld..haha

Skrevet

okei, mugg fins ikke her... enda iallefall :P

men har du kommet på overaskelsesbesøk til meg nå så har du vell skrevet et nytt lignende innlegg. Mannen min reiser endel i jobben, og jeg har vært sengeliggende i 4 uker nå fordi jeg er gravid og går konstant kvalm og kaster opp. og vi har det nå ryddig og greit til vanlig, så det kan jo være "gode" årsaker til mye rot..

men skal prøve å få rydda litt ikveld når ungene har lagt seg. hvis jeg klarer..

Skrevet

Det mest skitne huset jeg har vært i, var hos eks-svigerrinnen min.

Det var mat i gulvteppet. Skitne kopper nesten opp til taket på kjøkkenet.

Jeg skulle på do, og kom nesten ikke fram, og doen var det verste jeg har sett. Tror aldri det har vært vaska. Vasken var også full av skitt. Grusomt.

De hadde 2 barn.

Du kunne ikke sitte noen steder for bare klær overalt. Ting stablet, bøker, sko(!) alle steder.

Og hver gang jeg kom dit, sa hun "heisann, jeg driver nå og rydder, jeg! Du må ikke se på rotet mitt!"

Senere ble det ene barnet tatt fra dem, men det var andre grunner for det. Jeg vet ikke om de fikk hjelp eller hva som skjedde, siden jeg flyttet etter skilsmissen fra broren til mannen hennes.

Ubeskrivelig skittent og fælt. Og svigermor var fortvilet, men sa aldri noe. Etter at jeg var hos henne første gangen, sa svigermor "hun har det litt rotete, hun, ikke sant?"

Jeg følte meg aldri så rotete etter å ha vært hjemme hos dem mer.

Selv om jeg ikke er perfekt, vet jeg at det finnes noen skikkelige griser rundt omkring.

Noen trenger virkelig hjelp! Jeg vet ikke hvorfor de hadde det sånn. De kunne jo ikke akkurat trives med kasseroller med gamle matrester stablet oppover veggene i den åpne kjøkkenløsningen mot stua?

Begge to røyka innendørs tillegg. Minsten hadde astma! Virkelig trasig.

Det finnes ikke unnskyldning for enkelte mennesker.

Nå var barnevernet allerede innblandet, sånn at ingen begynner å si "hvorfor sa du ikke fra?" ;o)

Skrevet

Uff, dette er meg nå... Eller, kanskje ikke fullt så ille ;) Men jeg føler det slik. Oppvasken har stått i to dager, søpla venter på å bli bært ut, de brettede klærne må legges i skapet, stua burde ryddes og støvsuges, soverommet vårt burde ryddes og støvsuges... Sånn blir det når man ikke har orket husarbeid på tre dager. Hormoner er noe dritt :( Helt utslitt.

Men seriøst - jeg synes det er ille med skitne hjem og barn. Det mikser ikke. Jeg bodde hos noen en kort periode hvor jeg ikke orket å lage meg mat på kjøkkenet før jeg hadde desinfisert det. Badene var en historie for seg selv. Rot er en ting, skitt er noe annet *grøss*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...