Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Og nå savner jeg han så sinnsykt.... Jeg måtte omplassere han fordi jeg bodde på en plass der det ikke var greit for han, men nå har jeg ny plass å bo og her kunne han ha vært... og nå har jeg det fryktelig fordi jeg savner han så. Barna mine savner han også... Er det veldig fælt av meg å si til dem at jeg ønsker han tilbake? det er noen bekjente av meg som har han....
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Jeg skjønner at du savner han, men det er slemt både mot de som har overtatt ham og hjalp deg, og ikke minst slemt mot hunden å flytte på ham igjen! La ham være der han er, og dra heller på besøk ofte, eller få dere en ny hund som dere kan ta dere av!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #3 Skrevet 6. september 2009 kommer an på hvor lenge siden det var. og om han er blitt vant til den nye familien og er lykkelig der. jeg fikk min da hun var 1 år. hun var deppa i ca. 1 år etter at jeg fikk henne. selv nå får hun helt panikk hvis vi er ute og hun kommer litt bort fra meg. kanskje hun tror jeg vil forlate henne som den forrige eieren?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #4 Skrevet 6. september 2009 Å få oss ny hund er ikke akutelt... Den kommer aldri til å bli sånn som den vi hadde.... og da klarer jeg det ikke, kommer til å sammenligne de for mye...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #5 Skrevet 6. september 2009 Omplasserte han i februar... Han var veldig veldig avhengig av min datter og meg.... gutten min "brydde" han seg ikke noe særlig om.... Han har det greit der han er nå(håper jeg) savner han fryktelig.....Han var min godgutt på kveldene, "passa" på meg, lå sammen med min datter i senga(og under senga) rett og slett bare verdens beste hund
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #6 Skrevet 6. september 2009 kan ikke dere dra på besøk og se hvordan han tar dere imot. om han blir ekstremt glad, eller om han bare logrer litt med halen. kanskje han savner dere fortsatt
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #7 Skrevet 6. september 2009 Har egentlig ikke lyst å ta ungene med meg på besøk, er redd for deres reaksjon når vi ikke tar han med oss hjem...... Jenta mi er veldig sår... det er veldig vanskelig dette her altså.....
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #8 Skrevet 6. september 2009 kanskje prøve å snakke med henne før? si at dere må ta hensyn til hans følelser og se hvordan han reagerer og la ham "gå" hvis det er for hans beste. og at det å kunne la ham bli der hvis han er lykkeligere der viser egentlig hvor glad hun er i ham som ikke vil såre ham. jeg hadde gjort det med mitt barn. de må jo lære seg at man må noen ganger i livet ta vanskelige valg som gjør vondt, men er det rette.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #9 Skrevet 6. september 2009 ja, kan jo selvfølgelig gjøre det... Og om han blir glad for å se oss, så håper jeg virkelig at de som har overtatt han skjønner meg og at jeg vil ha han hjem... men det er vanskelig å si fra til dem også.... huff
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #10 Skrevet 6. september 2009 snakk med de og lag en avtale før du drar. er de glad i hunden vil de nok se om han er deprimert der, som min var hos meg. hadde nok gitt henne ifra meg hvis eieren ville ha henne tilbake og kunne forsikre meg at hun får det bra og aldri blir omplassert igjen. var vondt å se henne så ensom.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #11 Skrevet 7. september 2009 Spør om dere kan ha hunden fks hver 3.helg. Det passer seg ikke å spørre om å få tilbake en hund dere har gitt bort!
Gjest Skrevet 7. september 2009 #12 Skrevet 7. september 2009 Min forrige hund var omplasseringshund. Da jeg hadde hatt denne i 6mnd. ringte forrige eier og ville ha henne tilbake, "for nå passet det å ha hund". Jeg sa nei. Følte meg veldig slem fordi jeg ikke ville gi henne "hennes" hund tilbake, men jeg ble også sint fordi hun satt meg i den posisjonen. Jeg hadde brukt mye tid, krefter og kjærlighet på å bli kjent med hunden, få hunden til å trives hos meg, føle seg trygg på meg og få henne til å se på meg som sin nye leder. Hun var blitt en fin turkompis og jeg var veldig glad i henne. Og jeg syntes ikke det var rettferdig overfor hunden å skulle flytte henne så mye frem og tilbake. Det høres kanskje litt strengt ut, men det er dessverre ikke deres hund lengre. Du tok en avgjørelse på å gi den bort og nå har den et nytt hjem. Man må tenke seg nøye om før man skaffer seg hund og før man bestemmer seg for å omplassere hunden.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #13 Skrevet 7. september 2009 For å si det sånn så hadde jeg hatt han i 8!!!! år før jeg omplasserte den... så da jeg fikk han, så var det vel gjennomtenkt, men så skjedde det jo at jeg ble gift og skilt, og fikk en plass å bo som ikke passa å ha hund. Så det har ingenting med at jeg ikke hadde tenkt nøye nok gjennom det før jeg fikk han. Grunnen til at jeg omplasserte han var at den plassen jeg bodde ikke var grei for han, og så måtte han leve i skjul for husverten. Hadde egentig ikke lov til å ha dyr. HI
Gjest Skrevet 7. september 2009 #14 Skrevet 7. september 2009 Jeg skjønner at folk omplasserer dyr og at det noen ganger ikke passer å beholde det dyret man har. Og det står respekt av å heller omplassere enn å avlive. Men når man har omplassert et dyr så har man tatt en avgjørelse på det. Og selv om det er vondt så er det ikke rettferdig overfor nye eiere å be om å få dyret tilbake. Det er heller ikke rettferdig overfor hunden for det tar tid for hunder å omstille seg til et nytt hjem med nye folk, nye regler osv. Å skulle tilpasse seg som ny i flokken tar tid og da er det urettferdig å igjen skulle ta hunden fra den flokken hunden nå tilhører. Du må nok bare innse at denne hunden ikke lengre er din.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #15 Skrevet 7. september 2009 Hadde jeg fått en hund som var omplassert, ville jeg vært skeptisk til å skulle levere ham tilbake. Og med en besøksordning - vil ikke hunden bli forvirret og ikke skjønne hvor han hører hjemme?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #16 Skrevet 7. september 2009 Synes i utgangspunktet ikke det er OK å spørre om å få tilbake en hund som er blitt omplassert. Som de andre sier, så er det jo faktisk ikke din hund lenger. Men jeg skjønner jo at du savner den fryktelig, særlig siden du hadde den så lenge, det meste av livet dens. Jeg ville tro at disse nye eierne tok den til seg av barmhjertighet, og ikke nødvendigvis fordi de hadde ønsket seg og planlagt en hund, for da hadde de neppe adoptert en 8 år gammel hund. Derfor er det ikke sikkert det er helt urealistisk å diskutere en tilbakeføring. Synes du skal besøke dem alene, uten barna. Snakk med dem, og hør hvordan hunden har det, og spør rett ut om disse nye eierne føler seg veldig knyttet til den. Det er kanskje urettferdig å spørre rett ut om du kan få den tilbake, men du kan jo si at dere savner hunden veldig, og at du gjerne tar den tilbake dersom de skulle komme på tanken å ikke ha hund lenger. Lykke til, du får oppdatere oss:)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #17 Skrevet 7. september 2009 Jeg får helt vondt av å lese om hunden din. Stakkars hunden din har bodd og vært glad i dere i 8 år. Den dagen det ikke passer lengre for deg så omplasserer du den. Jeg ville gjort alt i min makt for å kunne bodd sammen med denne hunden. Høres ut som du først tok litt lett på det og så angrer etterpå. Tenk deg den dagen du dro for å gi fra de ghunden. Tenk på følelsene til hunden. Den stod igjen der og så deg dra fra han. Hva hadde han gjort deg, hvorfor svikter du meg tenker den. Hunden går så inn i en sørgeperiode(som vi gjør etter dødsfall). Den har mistet alt og føler seg utrygg og føler ikke at livet er verdt å leve. Noen hunder sulter seg selv i denne perioden. Hunden vil alltid leve med tanken på å bli forlatt igjen. Hunden har det nok greit der den er, men siden den var i livet deres så lenge og dere var alt for han så har han det nok ikke perfekt idag. Han er ikke kommet over sorgen enda, derfor kan det være mulig å hente han igjen. Da må du være 100% sikker på at du skal følge hunden til graven. det vil ta lang tid før tilliten bygges opp,kanskje aldri.. Men jeg forstår at du savner hunden, man blir veldig glad i dyr. Håper det løser seg for dere og at du har fått en lærepenge.
Gjest sug lut Skrevet 7. september 2009 #18 Skrevet 7. september 2009 I dag hunden, i morra mannen og ungene.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #19 Skrevet 7. september 2009 slemme enkelte folk her er !!! føler med deg - ville tatt en tlf til de som har hunden nå - å spør om du ikke kan få den tilbake da du har ordnet deg og du savner han... hva med å hjelpe dem å finne en ny hund , hvis de vil det ? lykke lykke til...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #20 Skrevet 7. september 2009 Føler med deg, måtte selv omplassere min hund i august, det var helt forferdelig! Aldri vært deprimert før, men nå er jeg det, savner henne så utrolig, og føler jeg har sviktet henne på det groveste. Men jeg kan aldri få henne tilbake heller, kommer aldri til å få se henne igjen engang.. Hvis menneskene du omplasserte den til er hundemennesker, så skjønner de nok at du savner hunden, og vil nok gå med på å gi/selge den tilbake. Det hadde i alle fall jeg gjort, det båndet som dannes mellom en valp og oppveksten til voksen hund, tror jeg ingen og ingenting kan erstatte (gitt at det er et bra bånd da, skapt av kjærlighet). Ta en telefon, det verste du kan få er jo et nei.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #21 Skrevet 7. september 2009 Angående dette med at hunden går inn i en sørgfase, sulter seg selv osv. det er bare tull! Vi mennesker er altfor flinke til å overføre våre mennesklige følelser, over på hundene. En hund er en hund. den har følelser ja, men ikke på langt nær slik vi mennesker har. Den tilpasser seg fint, den får en ny flokk å forholde seg til, og der vil den ha det bra, så sant den får omsorg, aktivitet og mat. Men jeg er enig med de andre, dette er ikke din hund lengre.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #22 Skrevet 7. september 2009 Enig med anonym 12:06, dette er IKKE din hund lengre! Det var du som gav fra deg hunden fordi den ikke passet deg der og da. Derfor fortjener du heller ikke å få tilbake hunden. En hund skal være ønsket. Hva hvis du kommer på at du vil flytte igjen, og så passer det ikke med hund igjen? Nei vet du hva, glem hunden. Skaff deg en ny om det er så vanskelig for deg dette. Jeg hadde aldri gitt deg hunden tilbake, det skal du vite!
Gjest Skrevet 7. september 2009 #23 Skrevet 7. september 2009 herregud, er det mulig å skrive så mye dritt?? Hun var gift, ingen planlegger å skille seg, du aner ikke hvor tøft det har vært... Mye rart man gjør også når allt raser sammen... Snakk med de nye eierene og hør, evt kan du jo være helgepasser til tider og ferie avlaster for de osv...?? :-)) Klem :-))))
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #24 Skrevet 7. september 2009 Hvem ialledager har gitt deg disse uriktige detaljene Anonym 10:42? Dette stemmer overhodet ikke! En hund lever i NUET. Det som skjedde for 20minutter siden, har ingen betydning for hunden nå, men det at den lever i nuet betyr jo også at han ikke ser eieren sin der og da, og at det kan gjøre hunden fortvilet og forvirret, men de fleste hunder "rister" av seg det etterhvert. Hunder er tilpassningsdyktige og retter seg inn i flokken uansett hva som skjer, så lenge det er en "leder" i flokken, som somregel er matmor/far. Finn ut hvor hunden din bor, HI og spør om de vil gi hunden din tilbake, eller om dere kan ordne noe slik at du kan ha den innimellom. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #25 Skrevet 7. september 2009 Nei du kan ikke ta denne hunden tilbake!! Du har gitt ham bort, tydeligvis uten avtale om at du kunne ta den tilbake ved en annen anledning!! Jeg har selv en omplasseringshund. Aldri om jeg hadde levert henne fra meg dersom de forrige eierne hadde dukket opp og plutselig kunne ha den igjen! gjort er gjort! Dyra mine er som familiemedlemmer for meg, jeg hadde aldri levert en av dem fra meg!! Hadde noe gjort at jeg hadde måtte vurdere å gi dem fra meg, hadde jeg uten tvil endret på omgivelsene og bosituasjon istedet, det har jeg forresten også gjort en gang. flyttet fra et sted til et annet pga dyra. Elsker dyra mine <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå