Gå til innhold

Støttekontakt og 100% sykemelding!! HASTER!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt 100% i fra den faste jobben min. Jobber 10 timer i mnd som støttekontakt utover den 100% stillingen min.

Jeg er nå 100% sykemeldt men kan jeg da jobbe som støttekontakt evt få sykepenger på disse timene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

100% sykmeldt er full tid. Om du jobber 150% til vanlig, teller dette som dine 100%. Altså du kan ikke jobbe som støttekontakt og skal motta sykepenger for dagene om du er vanlig ansatt (ikke enkeltmannsforetak ol).

Skrevet

Tusen takk for svar! Men når jeg har 100% stilling og en fast støttekontakt stilling på 10 timer i mnd i tilegg. Vil jeg da ha rett på sykepenger av disse 10 timene også? Eller går de ut siden de er over de 100% mine?

Skrevet

lever sykemeldingen også til din arbeidsgiver for støttekontakt, så tror jeg du har krav på penger fra de også!

Skrevet

les kontrakten din. i min stod det at jeg ikke hadde rett til ferie eller sykepenger. var støtte kontakt 20 timer i mnd.

Skrevet

Du får ikke STILLING som støttekontakt, men OPPDRAG som støttekontakt.

Kommunen gjør det slik, nettopp for å slippe unna feriepenger og sykepenger. I tillegg har du ikke noe oppsigelsesvern. Uansett hvor lenge du har holdt på, er det ut med deg hvis behovet til den du er støttekontakt for bortfaller. Kommunen trenger ikke gi deg noe annet oppdrag i stedet.

Antakelig står det til og med i oppdragsavtalen at oppdraget bortfaller automatisk dersom du ikke har utført "jobben" i en mnd eller to. Med andre ord: Dersom du blir sykemeldt et par mnd, må du regne med at kommunen gir "ditt" oppdrag til en annen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...