Gå til innhold

kontantstøtte og barnehage!

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på om noen kan hjelpe meg med dette:

jeg har motatt kontantstøtte for min datter som er 2 1/2 år nå. I august begynte hun i barnehagen og jeg sendte mail til trygdekontoret og sa i fra om dette. videre lurte jeg på om hva de trenge av papirer.

dagen etter ringer noen fra trygdekontoret og sier at jeg ikke trenger å sende inn noen papirer men at det holder med at jeg har gitt beskjed.

så i slutten av august mottok jeg betaling på 3303,- fra trygdekontoret.

Jeg forstår ikke dette? kan det være at dette var siste betalingen eller har det skjedd en glipp fra deres side.

vet jo at jeg må si fra en eller annen gang..selvom det ikke fristet akkurat nå, trengte pengene! :)

så spm er om noen har vært borti det samme, der ungen deres startet i bhg i augst og dere mottok kontantstøtte for denne mnd?!

takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme skjedde med meg, og ikke lenge etterpå kom et brev i posten om at jeg ikke lenger ville få kontantstøtten, det gjaldt fra måneden ETTER at ungen hadde begynt i barnehagen. Så pengene for august er dine til odel og eie, det er neste måned du ikke vil få lenger :)

Skrevet

Hva om man ikk har gitt beskjed, da? Trodde ikke man måtte det,jeg går ikke det automatisk da????

Skrevet

Det er din plikt å opplyse, det sto veldig klart i brevet du fikk da kontantstøtten ble innvilget, du skal si ifra om det skjer forandringer som påvirker rettighetene dine til støtten, som f.eks at du får barnhageplass.

Å ikke si ifra er trygdesvindel og straffbart.

Skrevet

Sier du ikke i fra må du betale tilbake.

Skrevet

Slapp av!

Den som begynner i bhg i august (uansett om det er 1.aug eller 31.aug) får kontantstøtte t.o.m. august.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...