Lektor Doppler med tillegg Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Som lærer opplever man da følgende. Man blir syk. Eller en kollega blir syk. På vår vgs har vi hatt flere syke lærere. Men syke lærere hos oss går på jobb. Fordi alternativet er som følger. Å la elevene miste undervisningen. I 10 dager. Og da kan jo elevene saksøke oss for manglende opplæring som de har krav på. Samt å la elever gå ledig i 10 dager er for mye. Vikar? Ha. Det finnes ikke ei krone til den slags tiltak. Da må man bli sykmeldt mer enn 14 dager sånn at noen andre betaler. Da går det an. Så her er vi. En gjeng smittebærere som villig deler vår sykdom sånn at dine barn skal få den utdannelsen de har krav på til tross for dårlig økonomi.
Gjest Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Det er ikke så frakt å være PPU student heller. Fravær under praksis= Da må du prøve igjen neste år Svinedriten = Da må du holde deg borte i en uke Svinedriten i praksisperioden = Et år ekstra på skolebenken Med andre ord, får jeg influensa under praksisen lyver jeg på meg kols eller noe i den duren.
Gjest sug lut Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Drit nå i ungene våre og hold senga, de av dem som har foreldre det er vett i får det de trenger uansett og de andre er det ikke håp for.
Gjest Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Greit nok å holde seng mens man er dårlig. Men syv dager etter man føler seg ok er vel å ta av litt? Personlig kjenner jeg ingen som har hatt svineinfluensa som faktisk har holdt seg hjemme så lenge og jeg forstår folk godt.
lilja70 Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 Hehehe, jeg lå strekk ut her forrige uke. Så var jeg brått på beina, og kontrollfrik som jeg er, på telefonen til jobb; har de fått den oppgava, har de papirene blitt samla inn og de andre delt ut, har de fått beskjed om ditt og melding om datt osv osv osv... Svaret er nei på alle. Selvfølgelig, jeg visste jo det. Kollegene ville jeg skulle være hjemme i 7 dager, for det har de sagt PÅ TV!!! Jeg spurte ledelsen, disse mente at det er rimelig utopisk å holde en skole svineinfluensafri all den tid elevene har søsken i barnehage og her og der og foreldre og venner... Jeg har jo dessuten fått det fra et sted, sansynligvis fra det samme klasserommet der de oppholder seg hver dag, i allefall ikke fra barnehagen til ungene, for de holdt seg friske... Jeg ringte legen. Han ville ikke ha meg ut der, for han har pasienter som er gamle og kanskje syke og kanskje det var svineinfluensa og jeg var uansett frisk igjen... Hva kunne han ha gjort? Tatt en prøve og fått svar på den lenge etter at jeg uansett var tilbake på jobb. Jeg gikk på jobb. Så fikk ungene undervisningen sin, beskjedene sine, og alle var glade. Tror jeg.
Inga Bling Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 Betyr det at jeg kan være hjemme de dagene jeg ikke har lyst til å gå på jobb også? Så kan jeg si at luten sa jeg kunne..
Gjest sug lut Skrevet 9. september 2009 #7 Skrevet 9. september 2009 Selvsagt. Jeg er Gud. Ingen kommer til rektors kontor uten gjennom meg.
Inga Bling Skrevet 9. september 2009 #8 Skrevet 9. september 2009 Du er faktisk gud. Må jeg lage middag, eller kan jeg be resten av familien ryke og reise og skaffe for selv? jeg er umotivert. For alt. Burde jobbe, men det gjør jeg heller ikke. Vil ha en eske for meg selv, helt alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå