Gå til innhold

Gir du til veldedige organisasjoner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et par stykker. Fordi jeg liker arbeidet de gjør og fordi jeg synes det er viktig å gi litt innimellom.

Skrevet

Jeg har Fadderbarn gjennom PlanNorge, er medlem av Amnesty og gir mikrolån gjennom Kiva

Skrevet

jeg gir til amnesty. de trekker noen kr på mobilen 2 ganger i mnd. pluss at jeg kjøper sorgenfri ( vet ikke om det teller)

jeg gir som regel mere penger i hellidagene, da er det flere som er ute og går med børser så det blir lettere tillgjengelig.

så er jeg aktiv medlem på røde kors, jobber som frivelig. der gir jeg ikke akkurat penger men et par timer i uken av meg selv som betyr mye mer synes jeg.

jeg gjør det fordi jeg har penger og mulighet til det.

jeg treffer mange flotte folk og får med meg ganske mye.

synes det er veldig viktig og gi tilbake, særlig siden vi bor i det beste landet. vi må ikke glemme at alle er mennesker.

jeg har lært mye av det, og har ikke det samme synet på mennesker som da jeg først begynte. jeg har sett det verste og det beste.

det har gjort meg til en mye bedre person synes jeg.

jeg er ikke en som dømmer mennesker lengre.

Skrevet

Ja. Som kristne er det helt naturlig at vi gir til våre hjertesaker, egen forsamling, misjonsarbeid, barnehjemsarbeid, radioarbeid.... I tillegg har vi en del arbeid vi synes er menneskelig viktig, alt fra rusarbeid til det lokale skolekorpset. Og vi har god anledning til å gi, vi lider ingen nød selv. Selvsagt KUNNE vi brukt mer selv, men pengene gjør mye, mye mer nytte for seg andre steder enn i luksusforbruk hos oss. Og ingen har i lengden blitt fattig av å gi!

Gi først Gud ditt hjerte hen,

Så din ringe neste

Gi din uvenn som din venn

Av ditt aller beste

Gi til du blir tom og arm

INTET skal du miste

Gi til du blir rik og varm

Rikest på det siste!

Og det er ikke lommer på likskjorta!

Men vi er ganske nøye på HVOR vi gir. Ikke alt "veldedig" arbeid er like veldedig og ikke alle organisasjoner er like flinke til å forvalte gavemidler rett. For å si det forsiktig....

Skrevet

Ja, redd barna og regnskogsfondet. Synes begge organisasjonene gjør en god jobb. Vi trenger regnskogene pga dyrene, plantene og ikke minst trærne! Regnskogen produserer mye oksygen, og fjerner mye co2. Forsvinner regnskogene, sliter vi...

Trenger vel ikke forklare hvorfor jeg støtter Redd Barna?

Skrevet

Jeg har et fadderbarn på Fillippinene og er medlem av dyrebeskyttelsen. Dyrebeskyttelsen har en latterlig lav kontigent, så de fikk en sommergave av meg i tillegg. Ellers hender det at jeg sender sms til Amnesty. Og kjøper Sorgenfri en gang i mellom. Og gir en tigger noe. Og innsamlingsaksjonen som er en gang i året, om det er noe som fenger meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...