Gå til innhold

er dette gnient?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal gifte oss i april, og skal be ca 60 gjester til sammen...vi skal ha festen et stykke utenfor byen (bor i trondheim), og tenkte derfor at siden pappa jobber som buss sjåfør, og de fleste gjestene bor på samme side av byen, så kunne vi leie en buss, og få en av pappas kompiser til å kjøre, men vi tenke å ta 30kr, så vi kan betale sjåføren...dette blir jo valgfritt da, og gjestene får vite om det på forhånd via en bryllupsside vi har.

vi tenkte å få sjåføren til å kjøre en rute for å hente gjestene, og kjøre den samme ruten når de skal hjem igjen...er dette gnient?

for noen jeg har snakket med mener at dette er gnient, men jeg mener at det er en grei måte å gjøre det på...og de velger jo selv...en busstur til 30kr, eller en taxi tur til 200kr liksom...hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres ut som en god idè. Det er jo koselig for gjestene også. Isteden for å ta taxi hver for seg så kan de treffes allerede før de ankommer.

Skrevet

ja, jeg også tenkte sånn på det...at da møtes de og får snakket sammen før festen.

Skrevet

det er jo ikke vanlig å betale transport for gjestene til og fra bryllupet, så om noen synes det er gnient å ta 30 kr for bussturen, så får det være deres greie tenker jeg! hadde heller vært superhappy for et sånt tilbud jeg!!:)

Skrevet

Hvorfor ikke, en lettelse for gjestene så slipper de å tenke på hvem som skal kjøre, leige sjåfør/taxi.

Go for it

Skrevet

Supert forslag, men eg hadde nok heller betalt bussjåføren selv. Det blir jo 1800 kr pr vei hvis alle skal sitte på. Noen velger nok å kjøre selv/ ta taxi. Jeg ville heller ha tilbudt sjåføren 3000 kr for å kjøre begge veier.

Skrevet

En flott ide. Folk må jo selv betale for transporten, så en billig og grei løsning for alle gjester.

Skrevet

hmmm...ja jeg syns det var litt gnient. Det er ikke snakk om det heilt store beløpet så da tenker jeg at alle gjestene betaler gave og klær evt frisør også skal de betale for transport i tillegg...

jeg syns det var gnient. Det koster dere 3600kr hvis absolutt alle tar buss frem og tilbake så det syns jeg dere kan ta fra egen lomme. Da må alle gjestene reise samtidig også hvis sjåføren bare skal kjøre en runde...

Skrevet

Det er en kjempeide! Og det er IKKE gnient å kreve 30 kroner i busspenger. Jeg har vært i et bryllup hvor de gjorde det samme, og vi gjestene hadde det helt utrolig morro på bussen, spesielt på vei hjem etter festen. hehehe... ;D

Skrevet

festen slutter når bussen går uansett...bussen går 02.00.

buss turen er ikke obligatorisk...de kan velge å si nei. så jeg tror vi går for den... :D

de som jeg har snakket med om bussen er absolutt intresert, og mener vi godt kan ta mer for turen også...siden bussen kjører dem til døra nesten...hehe

så jeg tror vi går for den :D

Skrevet

kjempe lurt...dette skal jeg ta opp med min forlovede...han er bussjåfør, så skal spørre om han kan ordne en deal for oss...det var jo en kjempe ide...og som du sier så velger jo gjestene det selv...jeg skal foreslå dette for ei vennine av meg som også skal gifte seg...

Skrevet

det var kos å høre ja...ja det må du gjøre...blir gjestene litt kjennt på tur oppover, og har sikkert mye å snakke om på vei ned...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...