Gå til innhold

Dere som jobber i barnehage....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte sånn gjennomsnittelig blir foreldre meldt til barnevernet og hvilke grunner? Skjønner jo at det er veldig individuellt, men bare inspirert av andre innlegg her.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jobbet to år i samme barnehage nå. foreløbig har det ikke skjedd, ikke en eneste bekymringsmelding :) FORNØYD!

Skrevet

Jobbet 3 år i en bhg. med over 120 barn. Vi har ikke meldt noen til barnevernet så langt.

Men vi har hatt besøk av barnevernet som mener at bhg. ikke griper inn tidlig nok.....

Skrevet

fornøyd? som man ser det det da. er ingen meldt på 2 år har noen "sklidd" forbi dere. garantert! jeg har jobbet i bhg i 5 år og har hatt to tilfeller hvert år i snitt. noen alvorlige, og noen mindre.

Skrevet

Jobbet i 7 år i samme barnehage, har ennå ikke opplevd foreldre som blir meldt til barnevernet. Har hatt barn som har vært under barnevernets omsorg, men da fra før de har begynt hos oss.

Det skal være overveiende grunner til at foreldrene blir meldt til bv. Stor mistanke om omsorgssvikt, mishandling etc.

Skrevet

FEIL! det skal ikke være overveiende grunner som mishandling eller omsorgssvikt! det også selvfølgelig, men man kan melde ifra om det er mindre alvorlige grunner også!

Skrevet

Jeg har jobbet 15 år i barnehage og har personlig bidratt til at rundt 8 saker har havnet hos barnevernet, men de aller fleste har vært i samarbeid med familien det gjelder. Da har vi hatt samtaler hvor mor/far innser at de trenger hjelp og har tatt kontakt selv med BV, og barnehagen har bidratt med rapporter som har støttet oppunder at de trenger hjelp/avlastning osv.

Store "dramatiske" saker er det langt mellom, men jeg har vært borti et par av de også.

Skrevet

Hi her, jeg tenker bare på alle de barna som lider i de tusen hjem, har inntrykk av at bhg skal ha så store brunner for å kontakte bv, selvfølgelig at man snakker m foreldrene først, men jeg jobber i rusomsorgen og det er så skremmende mange som har vokst opp i belastede miljøer, omsorgssvikt, rus osv.....

Og skremmende mange av disse ungdommene sier at "hadde noen bare sett hva som foregikk når jeg var liten så jeg hadde sluppet å bo hjemme"

Bare sitter her og filosoferer litt rundt dette....

Skrevet

ja jeg er førnøyd ja!

i bhg jeg jobber i så virker alle barne glade og fornøyde, smiler og springer mot mamma og pappa når de blir hentet.

vi bruker mye tid på barna og snakker med foreldrene og følger med.

at mange barn "sklir" forbi er jeg helt enig i.

men har ikke hatt mistanke til at det har skjedd hos oss.

jeg har selv bodd gjennom barneværnet (fosterfamilie) fra 7-18..

det ble oppdagen sent, jeg var da fyllt 7 og det var da skolen som grep inn.

Skrevet

3-4% av alle bekymringsmeldinger som kommer til barnevernet kommer fra barnehager.

Skremmende lavt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...