Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Hei jeg lurte på om noen her inne kunne gi meg gode tips vedr. bilsete for tvillinger? Det er vel umulig å få noen som er så lette at en person kan bære begge to på én gang, men jeg har hørt om bilseter som har håndtak slik at man kan trille barna hvis man bare skal en kort tur uten å ta med vogn. Kan noen gi meg noen gode tips her? På forhånd takk:)
1+2=3jenter Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Blir fort tungt å bære begge på en gang ja. Vi hadde acta graco logico med base. Superfornøyd. Kjøpte acta graco tvillingtrille(tandemvogn) som man kan feste begge setene på. Kunne ikke klart meg uten!! http://www.akta.se/o.o.i.s/116 Er vel acta graco duologic eller noe sånt som har de håndtakene og hjul, men tror det vil være lettere å håndtere en vogn enn to seter på slep...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Hei og tusen takk for svar :-) Denne tandemvognen, er det en trille som man bare klikker bilsetene på? Og kjøpte dere den her i landet eller bestilte dere via Internett? Husker du ca. pris? Jeg fant ingen pris på siden du refererte til. Regner med at man kan bruke dette fra 0-3 år slik man kan med Duologic, eller?
1+2=3jenter Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Bare hyggelig:-) Vi kjøpte på svinesund, tror vi betalte i overkant av 2000svenske kroner. Men de selger den her i landet også. Har den hvertfall på babyshop. Man klikker bare setene oppi vogna ja. veldig praktisk for korte butikkturer, når jeg leverte/henta storesøster i barnehagen osv. Det eneste dumme med den er at den bare har full liggestilling på det ene vognsetet. Men det har jo ikke så mye å si, for vi har jo en "ordentlig" vogn til trilleturer og soving... Logico setet er fra 0-13kg mener jeg, det byttet vi da jentene var 9mnd ca, så nå har vi jo seter som står fast i bilen, men bruker fortsatt trilla når vi skal på småturer og de ikke skal sove. Duologic er vel fra 0-3 år, men vet ikke hvor lenge man kan bruke den delen som kan klikkes på setet...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Vi har Brio sitt sete, 0-13kg med base. Er veldig fornøyd med de, de er ikke så tunge å bære, så er de ikke så store å klumpete. Når jeg skulle innom butikken en snartur satte jeg f.eks ei i babystol som henger på korga, og ei i bilstolen oppi korga. Eller ei i babystol som henger på korga, og ei i bæresele. Eller ei i bæresele, og ei i bilstolen oppi korga. Det beste er vel egentlig å dra til en butikk å få hjelp og råd, kjenne hvor tunge stolene er, hvordan de er å bære. Det jeg har erfart er at man finner ganske fort ut hvordan man skal gjøre ting. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Takk for tips begge to:-) Clu'et er å finne noe man kan bruke med én gang, som begge to kan ligge i. Ikke alltid like lett når man får to på én gang ;-)) Tror nok det kan være greit å gå i butikker og få litt råd der også, men synes det beste er å høre med andre her inne som har egne erfaringer å dele. Så nå har jeg litt å tenke på til vi bestemmer oss. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå