monilli Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Hei, har vært litt hoven i fingrene noen uker, og etter jeg begynte å sove på siden så må jeg ligge en stund etter jeg har våknet om morgenen å trimme fingrene da de er helt numne. Er det normalt? Det rare er at det er høyre hånden som er verst, jeg ligger på den venstre armen og skulle da tro den skulle være verst. Høyre hånden er ganske nummen dagen igjennom og langefingeren er alltid nummen, har ikke ordentlig følelser i den (er i uke 28). Flere som har det slik?
monilli Skrevet 6. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2009 Det har slått meg, men bruker "rullemus" på jobb og belaster begge hender rimelig likt. Alle 10 fingrene numne når jeg våkner, men høyre er som sagt værre.. Ingen andre med hovne fingre som er sånn?
Expat Skrevet 6. september 2009 #4 Skrevet 6. september 2009 Det er ikke fra mus, det er graviditeten som gjør det. Jeg tok magnesium på kveld, kuttet koffein og drakk peppermyntete. Da gikk det bort.
monilli Skrevet 6. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2009 Skal nevne det for legen min, tar lite koffein allerede, men de to andre er jo verdt å prøve:)
jula08 Skrevet 6. september 2009 #6 Skrevet 6. september 2009 har samme problem, og jeg drikker ikke koffein. Men, antar det kommer av at vi ligger mye mer på siden enn før. Det som kjer da er at blodgjennomstrømmingen fra nakken blir liggende i klem og da stoppes fra å gå ut i "perifere" deler av kroppen, som hender
søte lille:) Skrevet 6. september 2009 #7 Skrevet 6. september 2009 Jeg har hatt det sånn i 5-6 uker ,er 31 uker på vei..å det er høyre som er værst..Ganke vanlig å få når man er gravid...Skikkelig ubhagelig..
Magisk babygull født 051009 <3 Skrevet 7. september 2009 #8 Skrevet 7. september 2009 Jeg har det på akkurat samme måte som deg og det er SKIKKELIG ubehagelig!! Osteopaten min forklarte det med at det i håndleddet er trangt for nervene, og når det samler seg vann rundt seneskjedene blir det enda trangere. Det er 3 "hoved"nerver som gå ut til fingrene, at langemann alltid er doven skyldes at denne nerven klemmes mest. Men han forsikret meg om at det går over straks barnet er ute...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå