Gå til innhold

Har blitt uvenner med svigermor !!! ((


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg har hatt besøk av svigers fra lør til i dag...det gikk helt greit til vi skulle gå tur alle 6 (hadde med begge barna)...Linnea på snart 2år " liker ikke" svigermor

så hun griner hver gang svigermor sier hei eller tar hun på fanget slik har det vært alle gangene vi har sett de...vi ser de kanskje 2-3ganger i året pga de bor 3 timer unna oss!

svigermor tok linnea med til en liten dam ved lekeplassen slik at de fikk være alene,men hun bare grein og grein...så etter 10 min sa mannen min at hun skulle komme tilbake til oss der vi satt på en benk..men tror du hun hørte oss da nei da...mannen min måtte komme bort til de å si at de måtte komme....jeg orket ikke at hun skrek og skrek i 10-12 min !! da hun kom til meg så var alt bra...

til slutt så begynte vi å kjefte på hverandre og svigermor sa at det var jammen godt at hun ikke skulle oppdra våre barn, og da sa jeg at det var jaggu godt at hun ikke skulle det + masse annet som jeg ikke husker akkurat nå...jeg ble ganske forbannet når hun skulle begynne å legge seg i hvordan vi oppdro barna våre!

da vi kom hjem så satt svigermor og svigerfar ute i sola foran huset mens vi var inne å lagde middag...linnea hadde jeg lagt for å sove litt..

etter hvert så gikk de bak huset der jeg satt etter at mannen min sa at de kunne sette seg der! det gikk vel kanskje 10 min så begynte svigermor å klage på stolputene at de ikke var så høye slik at hun ikke fikk pute i nakken...jeg sa at hun kunne ta en pute til, men da glefset hun tilbake at det hjalp jo ikke det må jo du skjønne!

5 min før så hadde jeg sag at det var et teppe i putekassa som hun kunne bruke som hodepute, men det tror jeg ikke hun fikk med seg!

det var en trykkende middag, ingen sa noe foruten mannen min og jeg snakket til barna våre....

de reiste 30 min etter middag og dessert, hun sa bare hade til oss uten å gi oss klem (som alltid gjør)..hun var dritsur.......mannen min sa etterpå at hun ikke tåler å få kritikk!!

dama er 66år og hun oppførte seg som en liten drittunge !!

vi er bed i bursdag til storesøstra til mannen min 2 okt og den skal være hos mine svigerforeldre! jeg har ikke lyst å reise nå etter den kranglen med svigermor..

mannen min holder med meg så vi kommer nok ikke til å reise...

det er kanskje litt rotete skrevet, men håper dere skjønte noe av det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, skjønner deg godt! Om snuppen eller lillesøster er på fanget til noen og ikke vil mer (skriker) så tar jeg de etter ett min, om ikke de som holder gir tilbake. Og enig med deg, glad det ikke er hun som skal oppdra barna dine;-)

Skrevet

Jeg syns kanskje det var litt lite å ta så på vei for egentlig.

 

Hadde det vært meg så ville jeg faktisk prøvd å sett litt oftere til svigerforeldrene mine jeg slik at barna kanskje ikke gråt når de så dem.

3 timer er selvfølgelig et stykke, men å se de bre 2-3 ganger i året syns jeg var lite.

 

Vi har 7 timer til det ene besteforeldreparet her og vi ser dem like ofte og faktisk litt oftere..

 

Er jo synd at barna deres skal gråte når de er sammen med dem..

 

 

 

 

Skrevet

Synes og kanskje det hørtes litt overdrevet ut... Farmora prøvde vel bare å få litt bedre kontakt med barnebarnet sitt eller?

Ville og prøvd å få sett dem litt oftere, sånn at barna slipper å føle seg utrygge...

Vet ikke jeg, ikke sikkert du fikk fram alt når du skreiv men..

Skrevet

Det med ungen og svigermor forstår jeg veldig godt, men det andre var unødvendig.

 

Jeg vil si til de andre at noen unger liker bare ikke enkelte mennesker.

Her var eldste veldig redd for faren min og gråt hver gang han kom i nærheten og yngste har det på samme måte anngående svigermor. Da syns jeg ungene skal slippe å være i en situasjon der de er redde over lang tid.

Eldste er nå 4 år og er ikke redd for faren min. Det går over.

Skrevet

Jeg tenker, utifra det du skriver her, at svigermor er litt sår på at din lille ikke "liker" henne. Og at den sårheten gikk over til surmuling og dårlig stemning. Ville kanskje ha prøvd å jobbe litt med at barna skal få et godt forhold til de. Ang det som skjedde ved dammen så burde dere vel ikke hentet lille, men heller gått bort å vært sammen med dem, for å få lille til å bli mer trygg på bestemoren sin.

 

Nå vet jo ikke jeg mer enn det du skriver her, men det er nå det jeg tenkte når jeg leste dette. :o)

 

Og dere må jo dra i bursdag selv om dette skjedde i dag, mannens storesøster skal vel ikke straffes for dette. Dessuten vil det jo være en anledning til at barna får truffet besteforeldrene sine igjen. :o)

Skrevet

Vi ser kanskje ikke foreldrene mine så ofte siden de bor 100 mil unna oss(2-6 ganger i året), men svigerforeldrene mine bor bare 1 time unna og de ser vi oftere. Så det at de ses oftere hjelper ikke alltid.

Skrevet

Det er første gang de er her i år også! de har så mye å gjøre i helgene de også...gudene vet hva de gjør!

vi var der i 2 netter i juli på slutten av ferien våres + at vi var der i mars...

vi skal egentlig de igjen 2 okt, men tror vi står over hvis hun ikke tar kontakt...

elste gutten på 3år går godt sammen med begge to...han var ikke sånn om lillesøstra....

vi har engetlig mere nok å finne på i helgene...mannen min er akkurat ferdig med å bygge garasje som han har holdt på med i mange mnd....

har ikke så god kontakt med svigers at jeg vil "renne" ned leiligheten dems....

i hvertfall ikke etter i dag :(

 

Skrevet

Jeg synes dere overdriver. Sikkert ikke så morsomt for henne helle når barnebarnet hennes bare gråt og gråt. Hun prøvde jo bare å gjøre sitt beste. Skjønner faktisk ikke helt poenget med krangelen deres jeg.

Du liker henne tydeligvis ikke. Kanskje datteren din skjønner det?

Skrevet

Hvis vi reiser så reiser vi alene, det er jo en "fest" vet ikke om det blir servert alkohol siden storesøstra og storebroren til mannen ikke kan drikke..

svigermor sier også at hun aldri har vært borti et barn som har grini så mye som linnea...

og hun er vant til barn hun har 5 barn! + at hun er van til barn i barneskolen hvor hun jobber..

det jeg glemte å si er at min mann var kjempe redd for sin morfar, det har svigermor glemt

synd at jeg ikke fikk sagt det for da hadde hun blit lang i maska!

jeg orket rett og slett ikke å høre linnea grine så lenge........det er jo ikke første gang hun griner når hun er sammen med svigermor....håper det går snart over!

Skrevet

Jeg syns ikke det var så mye åbli uvenner for jeg...

 

Datteren min har aldri likt min farmor, altså hennes oldemor. Hun er jo viltbegeistret for datteren min men fra hun var en 7-8 mnd har hun hylt hver gang hun kom i nærheten av henne. Hun er nå litt over 3 år.... veldig sårt for min farmor... men jeg har insett at sånn er det bare. hun er villig med inn til henne men vil ikke sitte på fanget hennes,gi henne en kos osv...

nå er farmforen min en gammel dame da... hun er 86 år så kan hende det er noe med det som gjør det litt skummelt.ikek vet jeg. mini på 16 mnd er heldigvis ikek redd for henne da

Skrevet

Trist at hun skal lage krangel av dette men....

 

...hva med å treffe svigers litt oftere enn 2-3 ganger i året? Kjøper ikke helt at en 3 timers biltur er orsaken til at dere bare ser de 2-3 ganger i året. Jenta blir jo ikke kjent med sine egne besteforeldre, så ikke rart hun griner.

 

Her treffer vi mine foreldre(altså svigers til mannen min) i gjennomsnitt en gang i måneden og dit er det 4 timer med bil. Svigers(altså mannens foreldre) ser vi 1 gang i uka/1 gang annenhveruke og det er en kjøretid på 1 time.

 

Synes at både dere og svigers burdte bli flinkere til å besøke hverandre sån at barna blir trygge på besteforeldrene sine

Skrevet

huff, det høres ikke ut som en god situasjon for noen :( Høres ut som dere voksne egentlig burde snakka ordentlig sammen om hvordan dere vil ha det/har det på en fornuftig måte.. Nå høres det litt ut som det bare blir skitkasting.. og det er jo dumt da...

Kanskje jenta di bare er redd, og da burde svigermora di respektere det seff.. men hun må jo få prøve å nærme seg fordi.. men kanskje ikke så lurt å gå vekk fra dere...

Håper det ordner seg for dere.. Kan ikke være noe gøy for mannen din å ha ett sånt forhold til foreldrene sine heller..

Skrevet

*sukk* Er det rart det er krig i verden....?

 

Kom tilbake når dere har hatt en _skikkelig_ krangel, som voksne mennesker, og ikke slik fjortiskrangling som dette.

Skrevet

kiwipepper

 

Du har rett jeg liker ikke svigermor noe sælig, og det vet mannen godt..

nei hun synes nok det er litt sårt at linnea bare griner...men det sier hun ingen ting om heller!

tror ikke linnea skjønner at jeg ikke liker svigermor det er hun alt for liten til..

svigermor er meget spesiel det fikk vi høre at mine kusiner og venninner når de var i bryllupet vårt i fjor...

synes svigermor oppførte seg som en fjortis når hun ble så forbanna sur hun er tross alt 66år :(

man må tåle å få "litt" kritikk uten å blir sur

Skrevet

Jeg syns helt ærlig at du lager storm i et vannglass her altså..

 

Det er klart det er sårt, når barnebarnet ditt er REDD deg. Hun kunne nok løst det på en bedre måte (ved f.eks. å være mer tilstede), men jeg syns helt klart at dere også har et ansvar for å gjøre dette bedre.

 

I stede for å hente henne (les redde henne fra det hun er redd for!) så burde du gått bort dit og prøvd å gjøre slik at hun får det gøy sammen med deg og farmor. Det er jo en dårlig sirkel det der. Hun hyler og dere "redder" henne.

 

Dersom du hadde gått bort, snakket/avledet henne bort fra gråten og begynt å f.eks. kaste stein i vannet sammen med henne, så hadde hun jo sannsynligvis roet seg. Ved å forsiktig blande inn farmor, som ved å si "Oi se, nå kaster farmor stein i vannet", "Se om du kan kaste like langt som farmor kan", "Prøv å kaste samtidig med farmor da", mens du hele tiden var der, så kunne hun fort blitt litt og litt tryggere på situasjonen.

 

Jeg er helt enig i at det ikke er riktig med tvang og at jenta di skal gråte og man skal håpe på at det går over. Men det krever noe av dere også, ikke bare av farmoren. Jeg må si jeg faktisk skjønner at hun ble litt snurt. Det er en natulig (dog ikke så veldig voksen) reaksjon på at hun er såret og lei seg over hele situasjonen. Og det føles nok enda verre for henne at det ikke later til at dere prøver å gjøre noe med det.

Skrevet

Mannen min har aldri hatt et godt forhold til sine foreldre dessverre...han har et kjempe forhold til mine foreldre..

jeg har hørt at mamman til mannen og svigerdøtre ikke kommer så godt overens...

slik var det med min mamma og hennes svigermor :(

Skrevet

Hvis man har den innstillingen, så er det jo ikke rart at man ikke går noe godt forhold. Da har man jo nesten bestemt seg på forhånd da jo.

 

Jeg har et kjempegodt forhold til min svigermor. Hun er kjempesnill og gjør sitt aller beste med barnenbarna. Stiller opp på alt.

Skrevet

Jeg er dessverre litt i samme situasjon som du... Ikke veldig fan av svigermor, og vi har et noe anstrengt forhold. Mannen min tar lite kontakt med dem, og føler ofte at ting er greiere når han ikke forholder seg til moren.

 

Jeg har kjent dama i 16 år, men aldri kommunisert godt med henne. Og det er der roten til alle dumme situasjoner ligger.

Vi bor 4-5 timers kjøring fra dem. De er her to ganger i året, og kanskje bare en natt eller to. Hun blir fornærmet om ikke vi kommer dit oftere, og er der lengre. Jeg synes det er viktig for ungene å være med besteforeldre, og forsøker å ikke ødelegge det. Vi forsøker å invitere, sette av helger, gi muligheter for møtepunkter, men det meste skal foregå på hennes premisser... Når vi er sammen skjer det nærmest daglig at vi havner i situasjoner som blir ubehagelige, slik den du beskriver.

 

MEN jeg tror det er håp. Det handler det om å snakke sammen. Jeg har snakket med henne om noen av våre gnisninger noen ganger. Et par ganger rett etter en episode der ting har blitt kleint, en gang etter noen glass vin. Vi har hatt et par lange telefonsamtaler og jeg har forsøkt å gi henne positive tilbakemeldinger der det er "mulig".

En telefon kan ikke gjøre det så mye verre. Tenk på å uttrykke hva du føler, framfor å anklage, legg inn en positiv faktor om henne, fortell henne at du vil gjerne få ting til å fungere bedre enn nå.

 

Skummelt? JA! Men nyttig...

Skrevet

Jeg har også ahtt mine fighter med svigermor, men jeg velger å heve meg over det å gjør ingenting mer ut av det. Men FADER så irriterende hun kan vært iblandt. Tror hun ser på seg selv som en aldri så liten verdensmester;)

 

 

Men jeg kommer alltid til å huske det mamma sa til meg etter en "fight" med svigerinna mi...."Oi altså, det er jammen ikke bare bare å være svigermor"...

Skrevet

Sånnt skjer desverre fra tid til annen..

 

Skrevet

Har fått høre i dag av min svigerinne at ikke mannen hennes (lillebroren til min mann) ikke har besøkt sine foreldre på over 3 år!'

skjønner jo nå hvorfor ! :( han har heller ikke så godt forhold til sine foreldre han har også et godt forhold til sine svigerforeldre akkurat som min mann har :)

tror jeg skal be mannen min ringe til mamman sin å snakke ut litt når han kommer fra jobben...så får vi se om hun fortsatt er sur på oss eller ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...