❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Ser at vi har et mye dårligere tilbud her i Bergen enn andre steder. Alle steder prøver de å legge tilrette for at far skal kunne sove der, mens på KK har mann bare 6 slike rom. Men forsto det slik at de skulle i løpet av 2010 bygge om til enerom på KK også, men dette har jeg ikke hørt noe om før. Stemmer dette???
~Fru R~ Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Ikke alle steder! Har født 2 ganger før (eldste er 4,5 år nå), men det har ikke vært mulighet for far å overnatte. Men han har hatt mulighet til å være der på dagtid utenom hviletiden til mor som er fra 13-15. Forstod det slik at KK ville far kun skulle komme i visittiden?
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 6. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2009 Ja, han må reise hjem 3 timer etter fødsel og kan bare komme i visittiden. Men de lager nå masse enerom, har ikke hørt dette før og lurer på om det stemmer????
solstråle :) Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Eneste jeg vet er at barselloftet er kuttet helt ut og at de aller fleste familierommene er gjort om til 2-, 3- eller 4-mannsrom. Nettopp pga av dette kommer ikke jeg til å føde på KK denne gangen. Far skal da ikke være avhengig av bestemte visitt-tider for å være med det nyfødte barnet sitt! Har hørt at de holder på med ombygging av KK, men har ingen anelse om det vil bli flere familierom av den grunn. Kjenner en som fødte der for ikke så lenge siden. Tror babyen kom sent på kvelden, så far fikk være der om natten, men dagen etter måtte han fint reise hjem, for da skulle de legge flere inn på rommet. Hvis du ber om en omvisning på KK, kan du spørre om dette og få et skikkelig svar fra de som jobber der
Expat Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Ikke dån, men de har sluttet med omvisning også...
Maisie Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Uff, kjenner jeg er glad som ikke skal føde på KK. Høres jo teit ut å gå tilbake "i utvikling". Ikke mye likestilling at far kun får være der i visittiden da. Var det ikke sånn det var i 60-70-årene? Er vel økonomi det handler om. Og 4-mannsrom er verken mor- eller barnevennlig, bare masse mas ogs tyr og skriking hele tiden. I en av Norges største byer. Synes barselomsorgen i Norge er helt på trynet!
Småtorsk Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 Bare ideen om "pappavisitt" (som de kaller det) provoserer med enormt. Skal føde på KK i november, og faren til ungen skal altså avspises med å BESØKE sitt eget barn i tre timer om dagen? Visstnok har man lov til å sitte i resepsjonsområdet utenfor vistittid, men likevel... Mannen min er en sta fyr, politisk engasjert og superentusiastisk førstegangspappa. Han kommer nok til å være sin egen lille sivil ulydighetsdemonstrasjon i seg selv, han nekter plent å forlate tassen vår.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 7. september 2009 #8 Skrevet 7. september 2009 Jeg hadde termin fredag og venter på å føde...på KK, grøss. Ikke selve fødselen jeg grøsse for, men jeg gruer meg veldig til barsel. Gruer meg til at min mann blir kastet ut og jeg må være der alene med en baby og hee livet snudd på hodet, sammen med flere andre fremmede og deres babyer... jeg har gitt beskjed til min mann om at han skal ta oss med hjem med en gang. Jeg vil ikke bli værende der... :-(
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 7. september 2009 #9 Skrevet 7. september 2009 Høres kanskje teit ut men jeg føler nesten at det nettopp er derfor de har gjort det slik, for å få folk til å reise tidligere hjem. Er jo så stort fokus på tidlig hjemreise fra KK at jeg smågruer meg litt til å faktisk MÅTTE føde på KK, pga tvillingene og at de ikke tar imot tvillinggravide på Voss. Fødte på Voss sist og var kjempe koselig og rolig, fikk ligge i 6 døgn (helt vanlig fødsel hadde litt problemer med melka) og pappaen sov der i 2 netter før han valgte selv å reise hjem en tur. STOR forskjell fra KK! AAH kjenner jeg blir så provosert!!
Gjest Skrevet 7. september 2009 #10 Skrevet 7. september 2009 Vet at fedre kan være på fødeavd jeg hører til utenom visittiden, men det er kun ved unntak at fedre kan sove over. Synes faktisk at alle burde få alenerom og den tiden man vil ha sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå