patella Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Singel og skal ha donorsæd... Men første lægesamtale er en telefonsamtale..... jeg er da litt usikker på hva de mener.... skal de ikke treffe meg før jeg evt. har eggløsning ?? Noen med erfaring ? Patella
snuffe Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Nei, du behøver ikke dra dit før du skal ha første inseminasjon. Dere avtaler behandling per telefon og eventuelle resepter (om du skal ha hormonstimulering) kan du få tilsendt. Om du skal scannes underveis, ta eggløsningssprøyte etc. kan du få den nødvendige oppfølgingen fra gynekolog her i Norge - CFC har noen de samarbeider med, eller du kan bruke din vanlige om du har en.
patella Skrevet 6. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2009 Men hva spør de om ? og hvordan velger jeg ut donor ? er litt forvirret jeg....
Ugla er mamma! Skrevet 6. september 2009 #4 Skrevet 6. september 2009 De spør egentlig ikke om så mye. De sjekker at du har tatt de tester som trengs, at du vet hvordan det skal skje, og når du skal el-teste. Du informerer også om dine donorønsker vedrørende høyde, vekt, øyefarge og hårfarge. De velger da en donor som er mest mulig sammenfallende med dine ønsker. Tror også du kan velge ut fra en liste, men dette har ikke vært aktuelt for oss, så det må du evt spørre andre om.
snuffe Skrevet 6. september 2009 #5 Skrevet 6. september 2009 Det ugla sa. Dessuten opplevede jeg dem ofte som ganske... hektiske. Så om donorønskene er viktige for deg, ville jeg sendt dem på mail også, sånn for sikkerhets skyld. =)
Ugla er mamma! Skrevet 6. september 2009 #6 Skrevet 6. september 2009 Enig med Shute der, de er heldigvis veldig flinke til å svare på mail. Vi hadde fått veldig god informasjon fra Storkklinikken i forkant. Det kan faktisk anbefales å sende mail til stork og be om deres informasjonsmatriell. Selv om el-testingen er litt forskjellig fra de to klinikkene. Men det er mye bra informasjon i den brosjyren, og de trenger da ikke vite at du har bestemt deg for Nordica
1prinsesse+1i magen Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 Du kan laste ned informasjon om inseminasjon på sidene til CFC også! Ellers fikk jeg svar på flere ting jeg også lurte på, takker
patella Skrevet 7. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 7. september 2009 Takk for mange tips... men hvordan kan el. testingen være ulikt ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå